Multimodální integrace plánovačů tras s využitím abstrahované reprezentace dopravního systému
Multimodal route planner integration based on abstracted transport system representation
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Nykl Jan
Supervisor
Jakob Michal
Opponent
Saska Martin
Field of study
Umělá inteligenceStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Důležitost pokročilých plánovačů dopravy, schopných kombinovat více módů dopravy -- intermodálních plánovačů dopravy, se zvyšuje, jak se zvětšují města a objevují se inovativní módy dopravy, například sdílené elektrické skútry.
Přestože algoritmické postupy pro hledání nejkratších cest ve složitém městském prostředí byly představeny, jejich uvedení do praxe se nedaří.
My se zaměřujeme na překonání největší nevýhody existujích řešení -- datové závislosti, tj. potřebě mít všechna dopravní data v rámci jednoho systému.
Zavádíme problém hledání optimální cesty kombinováním několika existujících plánovačů jako multi-oracle earliest arrival problem.
Navrhli jsme, a implementovali, řešení pro tento problém.
Za účelem evaluace v reálných podmínkách, včetně uživatelského testování, jsme vytvořili plánovač, používající navržený postup, ve třech oblastech: Katalánsku, Berlíně a Trikale.
Otestovali jsme systém z hlediska doby odezvy a také z hlediska kvality navržených plánů.
Výsledky testování odezvy potvrdily použitelnost systému v komerčních aplikacích a kvalitativní výsledky ukázaly výhody navržených inermodálních plánů. The importance of advanced journey planners capable of combining multiple modes of transport -- intermodal journey planners -- increases as the cities grow larger and novel modes of transport, e.g., shared electric scooters, start to appear.
Although algorithmic approaches for finding shortest path within complex urban environment has been presented, real world applications remain elusive.
We aim on overcoming the biggest disadvantage of existing solutions -- the data dependency, i.e., the need of acquiring all transport data within single system.
We specify the problem of finding optimal path combining multiple existing journey planning services as multi-oracle earliest arrival problem.
An approach to solve the problem is proposed and implemented.
For real-world evaluation, including human testers, we deployed journey planners using proposed approach in three areas: Catalonia, Berlin, and Trikala.
We evaluated the system in terms of response times as well as the quality of the delivered journey plans.
The runtime results confirmed the usability of the system in commercial applications and the quality results showed the benefits of proposed intermodal journey plans.
Collections
- Diplomové práce - 13136 [892]