Modelování vodní hladiny
Water Surface Modeling
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ufimtsev Andrey
Vedoucí práce
Sloup Jaroslav
Oponent práce
Bittner Jiří
Studijní obor
Web a multimediaStudijní program
Softwarové technologie a managementInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá problémy simulací vodní hladiny pomocí spektrální syntézy. Pro simulací hladiny budeme používat Rychlou Fourierovou Transformace. Podíváme se na to, jak FFT algoritmus může být implementovan na grafickém procesoru s využitím jeho výkonnosti při zpracování instrukcí paralelně. Na výslednou mesh aplikujeme tiling pro simulace větší plochy oceánu. Pro simulace osvětlení použijeme klasický Fresnel model pro odraz a lom. Na závěr, výsledky budou porovnány v závislosti na různých vstupních parametry na několika počítačích. This work addresses problems of simulating ocean surface using a spectral approach by J. Tessendorf. The surface itself is generated utilizing the Fast Fourier Transform. We will see how an FFT algorithm can be implemented on graphics processor using its power in terms of parallel computations. A produced patch of surface will be tiled to simulate a large area of ocean and illuminated using classical Fresnel reflection/refraction model. Finally, the results will be compared depending on different input parameters on several computers.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [410]