Srovnání knihoven pro vrhání paprsku
Comparison of Ray Tracing Libraries
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Král David
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Meister Daniel
Studijní obor
Web a multimediaStudijní program
Softwarové technologie a managementInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Vrhání, či sledování paprsku jsou techniky v počítačové grafice používané ke generování obrázků pomocí sledování cesty světla skrz pixely obrazové roviny. Tyto techniky se snaží co nejvíce simulovat jevy, které se dějí při interakci světla s objekty v reálném světě. To znamená, že obrázky produkované těmito technikami dosahují velké realističnosti, ale je k tomu zapotřebí většího výpočetního výkonu, než je tomu u technik generujících obrázky mnohem méně realistických.
Předmětem této bakalářské práce je porovnat pět vybraných nástrojů, které podporují tvorbu aplikací používajících vrhání, či sledování paprsku, a to jak pomocí porovnání parametrů těchto nástrojů, tak pomocí testů jejich efektivity a kvality. Casting or tracing rays are techniques used in computer graphic for rendering images by tracing the path of light through pixels of an image plane. These techniques are trying their best to simulate phenomena that happen, when light interacts with objects in real world. It means that images produced with these techniques attain great realism, but it requires more computational power than techniques generating images much less realistic.
The subject of this bachelor thesis is a comparison of five selected tools that support the creation of applications using casting or tracing ray and this will be achieved through the comparison parameters of these tools and by testing their efficiency and quality.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [410]