ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Knihovna pro interakci v imersivních VR zařízeních

An Interaction Tool for Immersive VR Devices

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Janda Martin
Supervisor
Berka Roman
Opponent
Trávníček Zdeněk
Field of study
Web a multimedia
Study program
Softwarové technologie a management
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu a implementaci knihovny pro ovládání imersivních VR zařízení pomocí gest. V práci je nejdřív uveden přehled vstupních zařízení, které se pro interakci v prostředí VR používají, dále je navržena sada gest umožňující rotaci, posun a změnu měřítka a poté je popsán návrh a implementace vlastní knihovny. Pro demonstraci funkcí knihovny jsou implementovány tři vzorové aplikace, pomocí kterých je v závěru práce knihovna otestována testy použitelnosti.
 
This bachelor thesis deals with design and implementation of a gesture interaction tool for immersive VR devices. The first part of the thesis describes input devices that are used for interaction in VR environment. Subsequently set of gestures is designed to allow rotation, moving and scaling, and then the thesis describes design and implementation of the library. In the conclusion, the library is tested by usability tests using sample applications.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/61555
View/Open
PRILOHA (9.557Mb)
PLNY_TEXT (1.637Mb)
POSUDEK (43.25Kb)
POSUDEK (80.66Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [452]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV