Knihovna pro interakci v imersivních VR zařízeních
An Interaction Tool for Immersive VR Devices
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Janda Martin
Supervisor
Berka Roman
Opponent
Trávníček Zdeněk
Field of study
Web a multimediaStudy program
Softwarové technologie a managementInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu a implementaci knihovny pro ovládání imersivních VR zařízení pomocí gest. V práci je nejdřív uveden přehled vstupních zařízení, které se pro interakci v prostředí VR používají, dále je navržena sada gest umožňující rotaci, posun a změnu měřítka a poté je popsán návrh a implementace vlastní knihovny. Pro demonstraci funkcí knihovny jsou implementovány tři vzorové aplikace, pomocí kterých je v závěru práce knihovna otestována testy použitelnosti. This bachelor thesis deals with design and implementation of a gesture interaction tool for immersive VR devices. The first part of the thesis describes input devices that are used for interaction in VR environment. Subsequently set of gestures is designed to allow rotation, moving and scaling, and then the thesis describes design and implementation of the library. In the conclusion, the library is tested by usability tests using sample applications.
Collections
- Bakalářské práce - 13139 [435]