• Georeferencovaná rozšířená realita 

      Autor: Dominik Truong; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Janovský Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)
      Tato práce popisuje vývoj mobilní aplikace s rozšířenou realitou využívající GPS lokalizaci. Aplikace načítá 3D scény v rámci scénáře vytvořeného editorem scén. Veškerá potřebná data si aplikace stahuje ze serveru. Aplikace ...
    • iOS aplikace pro vizualizaci geografických dat v rozšířené realitě 

      Autor: Michal Zajíc; Vedoucí práce: Vrábel Ján; Oponent práce: Žára Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-15)
      Tato práce se zabývá vývojem iOS aplikace, která slouží k vizualizaci různých geografických dat. Tato data mohou být zobrazena na 2D mapě nebo na 3D mapě v režimu rozšířené reality. Práce se zabývá všemi části vývoje této ...
    • Multiplatformní aplikace v rozšířené realitě pro vizualizaci satelitů Země 

      Autor: Vojtěch Pospíšil; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Štefl Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-09)
      Tato bakalářská práce se zabývá vývojem multiplatformní mobilní aplikace s využitím prvků rozšířené reality pro vizualizaci poloh satelitů Země a prvků pozemního segmentu GPS. Cílem práce je seznámit čtenáře s možnostmi ...
    • Návrh uživatelského rozhraní pro 3D modelář rozšířené reality 

      Autor: Michal Ščupák; Vedoucí práce: Klíma Martin; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      Diplomová práce se zabývá návrhem uživatelského rozhraní pro 3D modelář rozšířené reality. Konkrétně jde o práci zaměřenou na analýzu existujícího produktu společnosti Misterine s.r.o. - Misterine Studio, a návrh nového ...
    • Rozhraní rozšířené reality pro více zařízení 

      Autor: Jan Hamet; Vedoucí práce: Leischner Vojtěch; Oponent práce: Šafařík Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-14)
      Cílem práce je vytvořit uživatelské rozhraní pro rozšířenou realitu na velkoformátovém průhledném skleněném válci. Uživatel stojí uprostřed válce, na který je promítán obsah z několika videoprojektorů a zároveň může pozorovat ...
    • Správa obsahu v rozšířené realitě 

      Autor: Jan Borecký; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Sion František
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-05-31)
      Bakalářská práce se zabývá využitím možnosti sdílení souřadného systému na platformě Android mezi více zařízeními pro koncept rozšířeně realitních expozic Národního muzea. Srovnává nejznámější dostupné technologie pro ...
    • Vizualizace oběžnic v rozšířené realitě 

      Autor: Jan Illich; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Čmolík Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-26)
      Předmětem této práce je zkoumání možností sledování postav v prostoru a umístění AR objektů na jejich pozice. Následně také testování vybrané metody – Vuforia Engine Image Target v Unity za různého osvětlení a různými kamerami.
    • Využití AR v muzejnictví pro správu expozice 

      Autor: Dominik Truong; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Cironis Adam
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro správu muzejních expozic. S využitím technologií rozšířené reality umožňuje aplikace vytvářet SLAM modely, do nichž je možné vkládat interaktivní obsah a sdílet ho ...
    • Využití hustého mračna bodů pro lokalizaci ve vnitřních prostorách 

      Autor: Anna Zderadičková; Vedoucí práce: Polic Michal; Oponent práce: Sattler Torsten
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-24)
      Přesná a robustní lokalizace je důležitá v mnoha aplikacích jako například rozšířena realita nebo navigace robotů. Nejmodernější přístupy založené na lokalizaci pomocí fotografií poskytují odhad pozice, který je přesný. ...
    • Využití umělé inteligence pro generování obsahu pro rozšířenou realitu 

      Autor: Alena Žižková; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Kukrál Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Využití umělé inteligence (AI) , zejména prostřednictvím generativních modelů, se rychle rozvíjí. Tato diplomová práce zkoumá využití generativních modelů při tvorbě digitálního obsahu pro aplikace rozšířené reality (AR). ...
    • Webový portál pro přípravu podkladů pro rozšířenou realitu 

      Autor: Michal Mráz; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žára Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-28)
      Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace webové aplikace pro vytváření podkladů pro rozšířenou realitu. Aplikace je vyvíjena za pomocí technologií Javascript, HTML a CSS. Pro zobrazování 3D scén používá ...