Multi device augmented-reality Interface

Rozhraní rozšířené reality pro více zařízení

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Cílem práce je vytvořit uživatelské rozhraní pro rozšířenou realitu na velkoformátovém průhledném skleněném válci. Uživatel stojí uprostřed válce, na který je promítán obsah z několika videoprojektorů a zároveň může pozorovat scénu za sklem. Rozhraní je multimodální a umožnuje interakci pomocí hlasu a gest. Rozebíráme různé přístupy k řešení návrhu rozhraní a následně i zvolenou variantu. V rámci zvolené varianty popisujeme hardwarovou přípravu prototypu pro projekci na velkoformátový cylindrický displej a implementaci aplikace řídící synchronizované zobrazování celistvého obrazu složeného z více projektorů. Software sestává ze samostatné aplikace pro video mapping na každý projektor, jedné řídící aplikace, která zajišťuje, že více projektorů tvoří dohromady jednolitý povrch pro interakci pomocí gest a hlasu a z interakčních aplikací starajících se o rozpoznávání a zpracování speciální interakce. Na závěr popisujeme uživatelské testování implementovaného rozhraní se zaměřením na sledování jejich pozornosti mezi rozhraním na průhledném displeji a reálnou scénou za ním, společně s celkovým testováním použitelnosti a uživatelské přívětivosti multimodální interakce.

We have created and tested the augmented reality user interface for a transparent large-format cylindrical display. The interface includes hand gestures and voice control. We present various approaches for designing the user interface. We discuss the hardware setup of a cylindrical display prototype and the distributed software for the multiple synchronized video projectors. Furthermore, we demonstrate a standalone client application for video mapping onto the cylindrical display, together with master software that ensures that multiple clients act as a single surface for seamless interaction via gestures and voice. Finally, we discuss the user testing of the interface with a focus on attention tracking between the GUI on the transparent display and the natural scene behind it, along with overall usability and user-friendliness testing of the multimodal interaction.

Description

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By