Prohlížení katedra počítačové grafiky a interakce dle autora "Žákovská Uršula"
-
Cvičení pro seniory ve VR
Autor: Radka Olyšarová; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Zdánlivě drobné nehody, jako jsou zakopnutí či uklouznutí, mohou změnit lidský život. To platí zejména pro starší osoby, protože riziko úrazů způsobených pádem a jejich závažnost se s věkem zvyšuje. V posledních letech se ... -
Interaktivní Instalace s Podmořskými Flokujícími Zvířaty pro Děti
Autor: Filip Ježowicz; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Radakulan Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-08)Hlavním cílem této práce je seznámit se s fenoménem flokování zvířat v přírodě a vytvoření interaktivní podvodní simulace pro děti za pomocí Datově orientované technologie (Dots) dostupné v herním enginu Unity. Dostupná ... -
Knihovna a čtení knih ve VR
Autor: Veronika Shirochenkova; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Pavlovec Václav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-08)Tento projekt se zabývá analýzou a vývojem aplikace v Unity pro čtení knih ve virtuální realitě. Cílem projektu je vytvořit aplikaci, která bude mít všechny funkce elektronické knihy a zároveň přinese nové funkce, které ... -
Nácvik každodenních činností ve VR
Autor: Jan Tošner; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-08)Tento dokument je bakalářská práce Jana Tošnera. Její cílem bylo vytvoření aplikace pro lidi, kteří mají problémy s každodenními činnostmi. Ta by jim měla pomoci se znovu začlenit do společnosti V analýze jsou rozebrány ... -
Návrh a interaktivní primitiva zaškolovacích zážitků ve VR
Autor: Jozef Skála; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Rada Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-08)Táto práca popisuje návrh a vývoj inštruktážnej aplikácie a editora. Cieľom inštruktážnej aplikácie je napomáhať k efektívnejšiemu školeniu prostredníctvom sférického videa a virtuálnej reality. Editor potom slúži ako ... -
Nové techniky výběru, manipulace a umístění objektů pro editaci světa ve VR
Autor: Dmytro Kadar; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Kučera Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-31)S rostoucí popularitou virtuální reality s tímto typem aplikací pracuje stále více vý-vojářů a designérů. Při vytváření scén ve VR však dochází k problémům. Zatímco scény lze vytvářet na běžném monitoru počítače, jejich ... -
Sledování více uživatelů VR světa ve sdíleném fyzickém prostoru
Autor: Isabella Skořepová; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-14)Tato práce představuje návrh a implementaci komplexního systému pro vytváření víceuživatelských zážitků ve virtuální realitě (VR). Práce se primárně zaměřila na vývoj pluginu založeného na enginu OpenXR se zvláštním důrazem ... -
Společenská hra ve virtuální realitě s využitím prvků arteterapie
Autor: Tereza Preislerová; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Sedláček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-07)Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat společenskou hru ve virtuální realitě, která by využívala výtvarnou tvorbu jako hlavní herní mechaniku a příznivě působila na skupinovou dynamiku hráčů. Inspirace byla čerpána ... -
Srovnání diegetických a nediegetických navigačních prvků ve virtuální realitě
Autor: Roland Fritsch; Vedoucí práce: Radakulan Vojtěch; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Tato práce se zaměřuje na možnosti diegetické a nediegetické navigace ve virtuální realitě (VR) v kontextu kulturního dědictví. V práci jsou porovnávány různé typy UI a přístupy k navigaci uživatele v počítačových či VR ... -
Více-uživatelské prostředí pro výuku ve virtuální realitě
Autor: Marek Římal; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-18)Tato práce se zabývá možnostmi využití virtuální reality ve školním vyučování. Zkoumaná je zejména možnost víceuživatelského systému, ve kterém žáci společně s lektorem sdílí fyzický prostor a podobným způsobem sdílí i ...