Now showing items 1-20 of 22

    • Aproximace konvexních funkcí v algoritmech pro řešení stochastických her 

      Author: Jaroslav Šafář; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Kléma Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      V této práci se soustředíme na aproximaci konvexních funkcí v Heuristic Search Value Iteration algoritmu pro řešení Jednostranně Částečně Pozorovatelných Stochastických Her. Jedná se o dynamické hry, kde první hráč má ...
    • Detekce událostí z textových dat 

      Author: Kala Tomáš; Supervisor: Kléma Jiří; Opponent: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-21)
      Detekce událostí je proces analýzy textových dokumentů za účelem odhalení událostí, které se během doby jejich vydání staly ve světě. Tento proces je založen na předpokladu, že sémanticky podobná slova se zvýšeným výskytem ...
    • Dynamické programování pro výpočet Stackelbergových strategií v částečně pozorovatelných sekvenčních hrách 

      Author: David Kraus; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Kuželka Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      Stackelbergovy hry jsou asymetrické, protože v nich existují dva typy agentů - leader a follower. Leader se musí před začátkem hry zavázat k určité strategii. Follower pak může jeho strategii pozorovat předtím, než určí ...
    • Dynamické vyvažování obtížnosti her pomocí metod teorie her 

      Author: Beran Lukáš; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Lukáč Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-06-11)
    • Generování strategií pro řešení částečně pozorovatelných stochastických her 

      Author: Erik Vaknin; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Ryšavý Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-05)
      Cílem této teze je navrhnout a naimplementovat modifikaci algoritmu PG-HSVI (který byl navrhnut k řešení částečně pozorovatelných stochastických her), která by mohla vylepšit jeho schopnost řešit větší problémy. K tomu ...
    • Hraní obecných her s neúplnou informací pomocí algoritmů výpočetní teorie her 

      Author: Černý Jakub; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Durkota Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-06-27)
    • Integrace pokročilých metod navigace jednotek a adversariálního uvažování pro hráče v ORTS 

      Author: Chvátal Viktor; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Plch Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-30)
    • Metody generování strategií pro stochastické hry s nulovým součtem 

      Author: Kryška Marek; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Kopřiva Štěpán
      Teorie her se v dnešní době promítá do stálé většího počtu disciplín. Lze její pomocí řešit jak samotné společenské hry, od níž je název teorie her odvozen, tak především ekonomické, hospodářské nebo vojenské cíle. ...
    • Metody generování strategií pro stochastické hry s nulovým součtem 

      Author: Kryška Marek; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Kopřiva Štěpán
      Teorie her se v dnešní době promítá do stálé většího počtu disciplín. Lze její pomocí řešit jak samotné společenské hry, od níž je název teorie her odvozen, tak především ekonomické, hospodářské nebo vojenské cíle. ...
    • Optimalizace inspekčních procesů klinických testů 

      Author: Ondráčková Lada; Supervisor: Vaněk Ondřej; Opponent: Bošanský Branislav
      Pokud farmaceutická firma vyvíjí novou látku, pak je pro ni velice důležité, aby obdržela korektní data z klinického testu od lékaře, který kontrolovalje v průběhu testu vliv látky na pacienty. Tedy, pokud si chce být ...
    • Optimální rozmístění nabíjecích bodů pro firemní flotily 

      Author: Jan Neumann; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Bošanský Branislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      V posledních letech se elektrická vozidla stala významnou alternativou k tradičním dopravním prostředkům využívajícím spalovací motor. Navzdory tomu, osvojení elektromobility širokou veřejností stále čelí výzvám, spjatým ...
    • Porovnání metod explorace v částečně pozorovatelných stochastických hrách 

      Author: Jakub Rada; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Šír Gustav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-07)
      Částečně pozorovatelné stochastické hry modelují mnoho reálných situací skládající se ze dvou nezávislých agentů. Jejich podtřídu jednostranných her lze přibližně vyřešit algoritmem HSVI, který pomocí dvou value funkcí, ...
    • Porovnání metod prohledávání s prořezáváním u extenzivních her se simultánními tahy 

      Author: Vítek Roman; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Bída Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-30)
    • Použití iterativního double-oracle algoritmu pro řešení zjednodušené varianty pokru 

      Author: Münch Martin; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Schaefer Martin
      Poker je jednou z populárních domén teorie her, která se často ve zjednodušené formě využívá pro porovnávání a evaluaci algoritmů. V této práci používáme sequence-form double-oracle algoritmus, což je obecný iterativní ...
    • Reprezentace a generování adversariálních řetězců 

      Author: Marek Galovič; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Šmídl Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)
      V analýze správania malwaru je zoznam vytvorených alebo otvorených súborov často silný príznak pre klasifikačný problém, v ktorom sa rozhoduje či je daný súbor bezpečný alebo nebezpečný. Autori malwaru sa snažia uniknúť ...
    • Řešení částečně pozorovatelných stochastických her pomocí omezeného horizontu 

      Author: Matěj Veselý; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Čermák Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      V této práci implementujeme tři různé částečně pozorovatelné stochastické hry s možnými nekonečnými horizonty do frameworku OpenSpiel. Poté získáme strategie v implementovaných hrách, které mohou být nekonečné tím, že je ...
    • Stackelbergovo equilibrium v normálních hrách se sekvenčními strategiemi 

      Author: Rindt Eduard; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Vaněk Ondřej
      Ve Stackelbergových hrách se musí jeden z agentů přihlásit ke své strategii ještě před tím, než ostatní hráči spočítají své strategie. To jim dává možnost hrát svou nejlepší strategii proti prvnímu hráči. Standardní modely ...
    • Strategie obránce v bezpečnostních hrách s neznámými akcemi útočníka 

      Author: David Čech; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Kuželka Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      V této práci zkoumáme problém, se kterým se potýkají administrátoři počítačových sítí při snaze chránit svou síť před nepřátelskými útoky. Předpokládáme, že má obránce sítě možnost bránit útočníkově postupu pomocí falešných ...
    • Šachové algoritmy využívající hluboké neuronové sítě 

      Author: Hejl Lukáš; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Kopřiva Štěpán
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)
      Nedávno vyvinutý algoritmus AlphaGo pro hraní hry Go, porazil světového mistra v této hře. Tohoto úspěchu bylo dosaženo pomocí heuristických funkcích založených na hlubokých konvolučních neuronových sítí s využitím algoritmu ...
    • Učení se strategií ve stochastických hrách s nulovým součtem 

      Author: Futschik David; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Hrstka Ondřej
      Dvouhráčové nekonečné stochastické hry s nulovým součtem a ohodnocením v koncových stavech jsou důležitým typem her s velkým počtem aplikací, ale jedná se o méně studovanou třídu her. Z tohoto důvodu neexistuje mnoho ...