• Analýza jízdně-technických a dynamických vlastností nákladního vozu s uvažováním poddajnosti skříně 

      Autor: Patrik Staněk; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Úkolem této práce je vyšetření jízdních vlastností kontejnerového vozu s uvažováním tuhého a poddajného modelu spodku. Pozornost je také věnována tvorbě modelů vypružení. Simulace se vyhodnocuje jako traťová zkouška podle ...
    • Dvounápravový podvozek nákladního vozu s vypružením parabolickými pružnicemi 

      Autor: Jan Pejša; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)
      Diplomová práce se zabývá tvorbou dynamického modelu dvounápravového podvozku s vypružením parabolickými pružnicemi. Důraz je kladen na primární vypružení. Parametry primárního vypružení jsou vypočítány na základě mechanického ...
    • Optimalizace parametrů článkové nízkopodlažní tramvaje s neotočnými podvozky 

      Autor: Stanislav Čihák; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-03)
      Tato diplomová práce se zabývá tramvajemi s nesenými články a neotočnými podvozky. Náplní práce je seznámení s problematikou tramvají tohoto typu a navržení základních parametrů tramvajového vozidla vhodného pro prostředí ...
    • Podvozek elektrické jednotky s vnitřním rámem a přímým pohonem dvojkolí 

      Autor: Jan Špot; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-27)
      Tato diplomová práce se zabývá studiem proveditelnosti přímého pohonu pro pohon elektrické jednotky s vnitřním rámem podvozku. V úvodní části jsou popsány konstrukční řešení přímých pohonů kolejových vozidel. V další části ...
    • Studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky 

      Autor: Mihulec Michal; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-09)
      Tématem diplomové práce je studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky. V teoretické části jsou popsána řešení pojezdů vysokorychlostních vozidel s provozní rychlostí vyšší než 300 km/h. ...
    • Vypružení železničního nákladního vozu s nízkou vlastní hmotností 

      Autor: Buchta Jan; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Čapek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-10)
      Práce se zabývá nákladními vozy s nízkou vlastní hmotností vybavenými podvozky Y25. Zkoumá jejich vlastnosti a chování, zejména bezpečnost proti vykolejení na zborcené koleji. Pro určení těchto vlastností byl vytvořen ...