• Interakce kontinuálně podepřené koleje s mostem 

      Autor: Vojtěch Stančík; Vedoucí práce: Ryjáček Pavel; Oponent práce: Plášek Otto
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-07)
      Spolu se zvyšujícími se nároky na konkurenceschopnou a udržitelnou železniční infrastrukturu stoupá v poslední době také poptávka po tichých, trvanlivých a spolehlivých řešeních železničního svršku. Jedním z nejprogresivnějších ...
    • Mostní nosník z vlákny vyztuženého polymeru (FRP) a vysokohodnotného betonu (HPC) 

      Autor: Ludvík Kolpaský; Vedoucí práce: Ryjáček Pavel; Oponent práce: Šejnoha Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-12-27)
      Cílem práce bylo vyvinout nový typ kompozitního nosníku pro mostní konstrukce. Navržený nosník je složen z korýtkového průřezu z vlákny vyztuženého polymeru (FRP) a betonové desky z vysokohodnotného betonu (HPC). Spřažení ...
    • Pravděpodobnostní posouzení rovnováhy ocelových železničních mostů na základě zkoušek ve větrném tunelu, záznamů o provozu a větru 

      Autor: Jan Žitný; Vedoucí práce: Ryjáček Pavel; Oponent práce: Diamantidis Dimitris
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-05-19)
      Ocelové železniční mosty tvoří významnou část evropské železniční sítě a některé z těchto mostů pocházejí z počátku 19. století. Tyto mosty často vykazují nedostatečnou spolehlivost při hodnocení metodou dílčích součinitelů ...
    • Vliv koroze na únavovou životnost ocelových mostů 

      Autor: Martin Macho; Vedoucí práce: Ryjáček Pavel; Oponent práce: Lubas Aleš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-11-17)
      Ocelové mosty staré desítky let musí odolávat nepříznivému prostředí, které způsobuje stárnutí a zhoršování vlastností materiálu. Zejména železniční mosty jsou navíc vystaveny velkému namáhání od dopravy, které může vést ...
    • Využití na mokro kladených uhlíkových kompozitů pro prodloužení zbytkové životnosti ocelové konstrukce s únavovou trhlinou 

      Autor: Jan Vůjtěch; Vedoucí práce: Ryjáček Pavel; Oponent práce: Rotter Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-03-01)
      Tato práce se zabývá návrhem metody oprav únavových trhlin na ocelových konstrukcích za pomoci uhlíkových kompozitů (CFRP – carbon fiber reinforced polymer). Konkrétně ve variantě na mokro kladených komozitů. Přestože se ...