• Aeroakustika a její aplikace na letecké vrtule 

      Autor: Velebil Ladislav; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Drahota Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-08-25)
      Bakalářská práce se zabývá v první části akustikou a aeroakustickými teoriemi. Ve druhé části se zabývá výpočty hlučnosti vrtule, jak odvozenými z těchto teorií, tak danými praxí.
    • Aerodynamická analýza nosných ploch letounu kategorie ULL 

      Autor: Kalinay Radomír; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Hájek Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-18)
      Bakalářská práce analyzuje použití kachní plochy a křídla záporného šípu pro letouny kategorie ULL. Nejprve jednotlivě, poté i jejich kombinaci. Rešerše je doplněna hodnocením výsledků simulací provedených v programu XLFR5 v5.4.
    • Determination of Influence of a Spoiler and a Flap on Standard Airfoils 

      Autor: Mora Sierra Daniel Camilo; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Nováková Ludmila
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-07-10)
      Klapky a spoilery jsou základní součásti mechanizace křídla, které umožňují zvyšovat jeho účinnost a použitelnost během letu. Cílem bakalářské práce je zkoumat vliv spoileru na profil Eppler 1230 a klapky na profil R1145MS. ...
    • Experimentální ověření výpočtového modelu leteckcý vrtulí 

      Autor: Peterka Tomáš; Vedoucí práce: Filipský Jakub; Oponent práce: Štorch Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-06-19)
      Práce pojednává o výpočtových metodách vrtulí. Popisuje některé známé výpočtové metody, jejich matematicko-fyzikální principy a hodnotí jejich náročnost, všestrannost a omezení. Popisuje postup výpočtu teorie blade element ...
    • Metody pro návrat bezpilotních prostředků 

      Autor: Brabec Marek; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Čížek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-07-19)
      Bakalářská práce nejprve stručně charakterizuje bezpilotní prostředky a uvádí jejich dělení podle předem zvolených charakteristik. Následně jsou uvedeny nejčastěji používané přístupy a metody pro návrat bezpilotních strojů. ...
    • Měření polár profilů pro lodní oplachtění 

      Autor: Mixa Jan; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Čížek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-08-08)
      Tato práce se zabývá problematikou lodního oplachtění, popisem fyzikálního modelu plachetnice a návrhem alternativního oplachtění. Dále se práce zabývá návrhem a stavbou aerodynamických vah určených měření polár profilů. ...
    • Měření vlastností aerodynamického tunelu 

      Autor: Sorokin Egor; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Vitkovič Pavol
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-06-16)
      Cílem této práce je stanovení základních vlastností aerodynamického tunelu. Bylo provedeno měření rychlostního profilu v měřicím prostoru, stanoveny potřebné korekční koeficienty. Byla změřená intenzita turbulence a průběh tlaků.
    • Návrh malých radiálních ventilátorů pro filtroventilační jednotky 

      Autor: Jančík Petr; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Hyhlík Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-12)
      První část tato práce se zabývá sestavením analytického modelu pro návrh malých radiálních ventilátorů. V druhé části jsou popsány varianty nového rotoru ventilátoru pro filtroventilační jednotky navržené s využitím modelu ...
    • Návrh trupu ultralehkého letadla 

      Autor: Šifalda Petr; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Schmirler Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-06-24)
      Obsahem této bakalářské práce je návrh trupu ultralehkého letadla a jeho otestování z hlediska pevnosti pomocí MKP simulací. Dále je práce z velké části zaměřena na odpor trupu a na jeho výpočet.
    • Stabilita a řiditelnost letounů 

      Autor: Šípek Vojtěch; Vedoucí práce: Filipský Jakub; Oponent práce: Štorch Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-08-26)
      Práce se zabývá principy využívanými pro výpočet podélné, příčné a směrové statické stability. Dále je řešena i dynamická stabilita pomocí metody vycházející z pohybových rovnic. Ta je pak rozšířena o řiditelnostní prvky ...
    • Výběr a optimalizace leteckého profilu 

      Autor: Kohout David; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Filipský Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-08-04)
      Bakalářská práce je zaměřená na výběr a optimalizaci leteckého profilu. Teoretická část se zabývá vlivem aerodynamických a geometrických parametrů na provoz leteckého profilu, rozdělení optimalizačních algoritmů a jejich ...
    • Výpočet poláry křídla vybaveného klapkami 

      Autor: Piksa Šimon; Vedoucí práce: Štorch Vít; Oponent práce: Stodůlka Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-08-24)
      Bakalářská práce se v první části zabývá obtékáním oklapkovaného leteckého profilu, vlivem klapky na vztlakovou čáru a poláru profilu. Ve druhé části se práce zabývá numerickým výpočtem této úlohy včetně tvorby geometrie, ...