Zobrazit minimální záznam

Issues in bearing capacity measurements of railway trackbed by means of impact modulus of deformation



dc.contributor.advisorKrejčiříková Hana
dc.contributor.authorBřešťovský Petr
dc.date.accessioned2013-07-11T00:00:54Z
dc.date.available2013-07-11T00:00:54Z
dc.date.issued2013-07-11
dc.date.submitted2013-07-11 02:00:03.0
dc.identifierKOS-87920687805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/18581
dc.description.abstractRázová zatěžovací zkouška měřená pomocí lehké dynamické desky je v současné době používaná pouze jako doplňková metoda měření k únosnostem získaných pomocí statické zatěžovací zkoušky. Tato disertační práce má podpořit používání lehké dynamické desky jako plnohodnotného prostředku pro měření únosností pražcového podloží. V první části disertační práce jsou představeny a posouzeny teoretické podklady pro zjišťování napětí a deformace pražcového podloží a je provedena analýza současných předpisů používaných v České republice a v zahraničí. Na závěr této části disertační práce je uvedeno stanovení nejistot měření a použité statistické metody. Ve druhé části disertační práce jsou popsány výchozí podklady pro laboratorní měření, jako je laboratorní box, prováděné zkoušky a měřené materiály. Součástí je celkový popis laboratorního měření a měření in-situ, které bylo provedeno na železničních tratích ve správě SŽDC. Podstatnou část disertační práce tvoří vyhodnocení provedených měření a posouzení s cíli této disertační práce. V závěrečných kapitolách je provedeno zhodnocení výsledků disertační práce.
dc.description.abstractDynamic plate load test executed by a light falling weight deflectometer is currently utilized only as a supplement to load-bearing capacity measurements done by means of static plate load test. The dissertation work aims to contribute to make the light falling weight deflectometer an equivalent instrument for measurements of track bed load-bearing capacity.In the first part of the dissertation work theoretical approaches to evaluation of stress and deformation within the track bed are described and estimated. An analysis of current Czech and foreign regulations concerning the track bed design is provided. In the end of the chapter assessments of measurement uncertainty and used statistical methods are stated.The second part of the thesis includes a description of utilized laboratory testing box, performed tests and investigated materials. Laboratory measurements as well as in-situ measurements done on railways operated by the Czech Railway Infrastructure Administration are described. A substantial part is devoted to an evaluation of performed measurements and a comparison with initial objectives of the thesis.In the closing chapters an assessment of results of the dissertation work is provided.eng
dc.language.isocze
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectPražcové podloží, Zemní pláň, Pláň tělesa železničního spodku, Statická zatěžovací zkouška, Rázová zatěžovací zkouška, Statický modul přetvárnosti, Rázový modul deformace, Lehká dynamická deska, Track bed, Sugrade surface, Sub-ballast surface, Static plate load test, Dynamic plate load test, Static deformation modulus, Dynamic deformation modulus, Light falling weigth deflectometercze
dc.titleProblematika měření únosnosti pražcového podloží pomocí rázového modulu deformace
dc.titleIssues in bearing capacity measurements of railway trackbed by means of impact modulus of deformationeng
dc.typedisertační prácecze
dc.date.updated2013-07-11T00:00:54Z
dc.date.accepted2013-07-02 00:00:00.0
dc.contributor.refereeKuklík Pavel
dc.description.departmentkatedra železničních stavebcze
theses.degree.namePh.D.cze
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorFakulta stavebnícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze
evskp.contactČVUTcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam