Zobrazit minimální záznam

Analysis of the impact of pedestrian traffic on the intersection capacity



dc.contributor.advisorSlabý Petr
dc.contributor.authorHavlíček Tomáš
dc.date.accessioned2013-05-30T00:01:02Z
dc.date.available2013-05-30T00:01:02Z
dc.date.issued2013-05-30
dc.date.submitted2013-05-30 02:00:03.0
dc.identifierKOS-137890259205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/15542
dc.description.abstractPředložená práce analyzuje vliv pěší dopravy na kapacitu úrovňových křižovatek v České republice. Snahou autora je poskytnout souhrnný přehled o vlivu chodců na kapacitu všech druhů úrovňových křižovatek s důrazem na křižovatky okružní a světelně řízené.V úvodních kapitolách práce je popsán stav analyzované problematiky v ČR a v zahraničí. Jsou zde představeny metodiky zohledňující různé přístupy ke stanovení vlivu chodců na kapacitu křižovatek spolu s komentářem autora o možném použití těchto metodik v ČR. Základní literaturou pro analýzu stávajícího poznání byly platné Technické podmínky a České technické normy, ze zahraničí potom německá příručka Handbuch für die Bemessung von Strassenverkehrsanlagen, vydání 2009 a americký Highway Capacity Manual 2010.Těžiště práce tvoří kapitoly dokumentující provedené dopravní průzkumy na okružních
dc.description.abstractThe presented thesis analyzes the impact of pedestrian traffic on the intersection capacity in the Czech Republic. Author provides an overview of the impact of pedestrians on the capacity of all types of intersections, with emphasis on roundabouts and signalized intersections.In the opening chapters of the thesis, the state of the analyzed issue in the Czech Republic and abroad is described. It presents the methodologies according to the different approaches to determine the effect of pedestrians on the intersection capacity along with author's commentary on for their potential use in the Czech Republic. The basic literature for analysis of the existing knowledge was Technical terms and Czech technical standards, from abroad then the German guide Handbuch für die Bemessung von Strassenverkehrsanlagen, 2009 edition and U.S. Highway Capacity Manual, 2010 edition.Focus of the thesis consists of chapters documenting the traffic surveys carried out on the roundabouts and signal-controlled intersections in the Czech Republic, their evaluation and obtained dependence of the monitored characteristics. Based on analysis of collected data, a methodology assessing the impact of pedestrians on its capacity for traffic conditions in the Czech Republic for each type of monitored intersection was suggested. In some cases it was possible to compare the newly proposed methodology with the existing one.Lastly, the final chapter shows the result of this thesis along with an overview of the proposed methodologies, a summary of the acquired knowledge and recommendations for practice. The thesis is followed by attachments that document the characteristics evaluated for each monitored intersection.eng
dc.language.isocze
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectneřízená křižovatka, okružní křižovatka, světelně řízená křižovatka, kapacita křižovatky, úroveň kvality dopravy, pěší doprava, přechod pro chodce non-signalized intersection, roundabout, signalized intersection, intersection capacity, level of service, pedestrian traffic, pedestrian crossingcze
dc.titleAnalýza vlivu pěší dopravy na kapacitu křižovatky
dc.titleAnalysis of the impact of pedestrian traffic on the intersection capacityeng
dc.typedisertační prácecze
dc.date.updated2013-05-30T00:01:03Z
dc.date.accepted2013-05-27 00:00:00.0
dc.contributor.refereeLehovec František
dc.description.departmentkatedra silničních stavebcze
theses.degree.namePh.D.cze
theses.degree.disciplineKonstrukce a dopravní stavbycze
theses.degree.grantorFakulta stavebnícze
theses.degree.programmeStavební inženýrstvícze
evskp.contactČVUTcze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam