ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv chování leteckého instruktora na uchování informací studentem

The Impact of a Flight Instructors Demeanor on Their Students Retention

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
David Lukáš Dana
Vedoucí práce
Hanáková Lenka
Oponent práce
Mach Ondřej
Studijní program
Professional Pilot
Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravy
Obhájeno
2025-09-09



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Efektivní a účinný letový výcvik je nezbytný pro získání odborné způsobilosti pilota. Chování instruktora však může ovlivnit retenční schopnost studenta, a tím i jeho celkový výkon. Tato bakalářská práce zkoumá, jak se různé projevy chování instruktora promítají do schopnosti studentů uchovat informace během simulovaných leteckých úkonů. Tyto projevy chování byly rozděleny na pozitivní, neutrální a negativní. Patnáct účastníků z programu Profesionální pilot na ČVUT absolvovalo čtyři různé strukturované scénáře. Experiment probíhal v leteckém simulátoru, přičemž účastníci museli udržet řadu informací, které jim byly předkládány formou předem nahraných úkolů souvisejících s řízením letového provozu. Schopnost retence byla hodnocena podle definovaných kritérií přesnosti a přístupem založeným na volném hodnocení. Výsledky neukázaly statisticky významné rozdíly mezi těmito třemi sledovanými projevy chování. Nicméně jsou patrné trendy, které naznačují, že negativní chování instruktora vede k vysoké variabilitě výkonu, což může souviset s individuální odolností studenta. Dále se ukázalo, že zkušenější piloti vykazovali celkem lepší schopnost retence a byli méně ovlivněni chováním instruktora. Toto naznačuje, že piloti v raných fázích výcviku mohou benefitovat z kladné podpory, zatímco zkušenější studenti dosahují lepších výsledků, pokud jim je poskytnuta větší míra samostatnosti.
 
Effective and efficient flight training is imperative for pilot proficiency. Nevertheless, demeanor from a flight instructor may affect a student pilots retention, and thus performance. This bachelor thesis investigates how different instructor demeanors have an impact on a student pilot's ability to retain information during a simulated flight task. The demeanors were divided into positive, neutral, and negative outward behaviors from an instructor. Fifteen participants from the Professional Pilot program at CTU completed four structured scenarios. Subjects conducted the experiment on a flight simulator in which they were required to retain a series of information given by pre-recorded Air Traffic Control-related tasks. Retention was measured with strict accuracy and a leeway-based grading approach. The results showed no statistically significant differences across the three demeanors. However, trends were visible, suggesting that a negative demeanor leads to a high variability in performance, indicating that its effect may be linked to a student pilots resilience. Furthermore, more experienced pilots showed greater retention overall, and were less affected by instructor demeanor, suggesting that early-stage pilots may benefit by positive reinforcement, while more advanced students perform better when given greater autonomy.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/126600
Zobrazit/otevřít
PRILOHA (301.9Kb)
POSUDEK (2.129Mb)
POSUDEK (348.5Kb)
PLNY_TEXT (1.988Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 16121 [749]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV