Metodologie optimalizace nízkotlakého rotoru turbíny
Optimization Methodology of a Low-Pressure Turbine Rotor
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hadrien Dupuy
Vedoucí práce
Tichánek Radek
Oponent práce
Beugnon Thomas
Studijní obor
Advanced Powertrains (DD)Studijní program
Master of Automotive Engineering (DD)Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2025-09-01Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato zpráva prezentuje práci/školení realizované v rámci oddělení "Jádrová schopnost turbíny", projektové kanceláře společnosti Safran Aircraft Engines. V rámci vývoje nových motorů se školení zaměřuje na navrhování nástroje, který usnadňuje návrh a vyvážení patky lopatek nízkotlaké turbíny. V počáteční fázi se školení zaměřuje na vývoj různých numerických modelů nezbytných v druhé fázi pro realizaci konečného nástroje a analýzu výsledků. Tato zpráva podrobně popisuje tyto dvě hlavní činnosti a zdůrazňuje různé provedené akce, stejně jako potíže, se kterými se setkaly. Prezentuje významné výsledky školení, aniž by se příliš dlouho soustředila na mezivýsledky, kvůli četným iteracím. Moje práce byla původně zaměřena na předběžné studie pro parametrickou optimalizaci, zejména na zlepšení 3D modelu a statickou studii, aby mohla pokračovat v parametrických optimalizacích. This report presents the thesis/internship carried out within the "Core Capability Turbine" department, a design office of Safran Aircraft Engines. As part of the development of new engines, the internship focuses on the design of a tool facilitating the design and the balancing of the heel of low-pressure turbine blades. Initially, the internship focuses on the development of the various numerical models necessary in a second step for the realization of the final tool and the analysis of the results. This report gives an account of these two main activities in detail by highlighting the different actions carried out as well as the difficulties encountered. It presents the significant results of the internship without focusing too long on the intermediate results, due to the numerous iterations. My work initially focused on preliminary studies for parametric optimization, in particular on the improvement of the 3D model and the static study, to continue on the parametric optimizations.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [476]