Numerická simulace tlakových zkoušek pokrytí jaderného paliva
Numerical simulation of nuclear fuel cladding pressure tests
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Matej Leško
Vedoucí práce
Zácha Pavel
Oponent práce
Ziegelheimová Jana
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Jaderná energetická zařízeníInstituce přidělující hodnost
ústav energetikyObhájeno
2025-06-24Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce zkoumá mechanické chování pokrytí jaderného paliva během zkoušek prsténkového stlačování pomocí modelu založeného na metodě konečných prvků v programu ANSYS Mechanical. Teoretická část práce pokrývá základní informace o materiálových pokrytích jaderného paliva a metody mechanického testování. Studie ověřuje stávající numerický model na základě experimentálních dat pro konvenční slitiny na bázi zirkonia a vyvíjí nový model pro pokrytí paliva s vyšší odolností proti haváriím s chromovými povlaky. This masters thesis explores the mechanical behaviour of nuclear fuel cladding during ring compression tests, employing finite element model in ANSYS Mechanical. The theoretical part of the thesis covers the fundamentals of nuclear fuel cladding materials and mechanical testing methods. The study validates an existing numerical model against experimental data for conventional zirconium-based alloys and develops a new model for Accident Tolerant Fuel claddings with chromium coatings.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 12115 [216]