ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra konstrukcí pozemních staveb
  • Bakalářské práce - 11124
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra konstrukcí pozemních staveb
  • Bakalářské práce - 11124
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Možnosti využití odpadních pneumatik jako stavebního materiálu

Possibilities of using waste tires as construction material

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Dominik Harnach
Vedoucí práce
Vlach Tomáš
Oponent práce
Hájek Petr
Studijní obor
Pozemní stavby
Studijní program
Stavební inženýrství
Instituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních staveb
Obhájeno
2025-06-25



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Konstrukce z pneumatik představují inovativní řešení, které efektivně kombinuje odolnost pneumatik s vlastnostmi zhutněné zeminy. Pneumatiky slouží jako ztracené bednění a díky své dostupnosti a nízké ceně vytvářejí se zeminou synergický systém s vysokou únosností, dobrými tepelněizolačními vlastnostmi a minimální ekologickou stopou. Tato kombinace umožňuje realizovat různé typy konstrukcí, například opěrné zdi nebo základy montovaných staveb, které splňují technické požadavky při současné udržitelnosti. Cílem práce bylo prozkoumat aktuální využití těchto konstrukcí, zejména zemělodě (Earthships) jako soběstačné obytné stavby, opěrné zdi pro stabilizaci svahů a vodních toků a základové systémy pro lehké stavby. V rámci práce byly provedeny i experimenty zaměřené na smykové vlastnosti pneumatik plněných třemi různými typy materiálů. Písčitá hlína vykazovala vysoké soudržné napětí, recyklované kamenivo mělo vysoký součinitel tření a jíl poskytoval stabilní výsledky ve všech uspořádáních. Bakalářská práce prokázala, že konstrukce z pneumatik jsou ekonomicky výhodné a technicky použitelné jak pro bydlení, tak i pro inženýrské stavby. Získané poznatky poskytují podklad pro vlastní návrhy a budoucí výzkum v této oblasti.
 
Tire-based structures represent an innovative solution that effectively combines the durability of tires with the properties of compacted soil. Tires serve as permanent formwork and, thanks to their availability and low cost, create a synergistic system with soil that offers high load-bearing capacity, good thermal insulation properties, and minimal environmental impact. This combination enables the construction of structures such as retaining walls and foundations for prefabricated buildings that meet technical requirements while supporting sustainability. The aim of this thesis was to explore the current use of these structures, particularly: Earthships as self-sufficient residential buildings, retaining walls for slope and watercourse stabilization, and foundation systems for lightweight constructions. The research also included experiments focused on the shear properties of tires filled with three types of materials: sandy soil, which demonstrated high cohesive strength; recycled aggregate, which showed a high friction coefficient; and clay, which delivered stable result across all configurations. The results confirmed that tire-based structures are economically advantageous and technically feasible for both residential and civil engineering purposes. The findings provide a basis for design applications and future research in this field.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/124929
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (10.84Mb)
POSUDEK (197.7Kb)
POSUDEK (253.9Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 11124 [600]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV