Role vývojáře v agilní metodice vývoje
The role of a developer in agile development methodology
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Oldřich Macháček
Vedoucí práce
Dragomirecký Erik
Oponent práce
Pavlíčková Petra
Studijní obor
Manažerská informatika 2021Studijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíObhájeno
2025-06-25Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá rolí vývojáře v agilních metodikách vývoje softwaru a porovnává tradiční a moderní přístupy projektového řízení z pohledu vývojového procesu. V teoretické části jsou představeny jednotlivé metodiky od vodopádového modelu po agilní přístupy, přičemž důraz je kladen na změnu odpovědností a zapojení vývojáře v každém z nich. Praktická část se zaměřuje na pracovní prostředí firmy 2N, která přešla na agilní metodiku Scrum. Na základě analýzy tří konkrétních epiků je detailně popsána role vývojáře napříč celým životním cyklem vývoje od analýzy přes plánování a implementaci až po testování a zpětnou vazbu od uživatelů. Součástí práce je i vyhodnocení vhodnosti zvoleného agilního přístupu. Na základě rozhovoru s R&D manažerem My2N a vlastních zkušeností autor konstatuje, že Scrum byl zvolen vhodně, přesto však identifikuje konkrétní oblasti pro zlepšení např. využívání techniky story mapping, rovnoměrnější rozdělení odpovědností a efektivnější získávání zpětné vazby od uživatelů. This bachelor thesis examines the role of the developer in agile software development methodologies and compares traditional and modern project management approaches from the perspective of the development process. The theoretical part introduces the different methodologies from the waterfall model to agile approaches, with an emphasis on the changing responsibilities and involvement of the developer in each. The practical part focuses on the working environment of 2N, a company that has switched to the agile Scrum methodology. Based on an analysis of three specific epics, the role of the developer is detailed across the entire development lifecycle from analysis to planning and implementation to testing and user feedback. The paper also includes an evaluation of the suitability of the chosen agile approach. Based on an interview with My2Ns R&D manager and his own experience, the author concludes that Scrum was chosen appropriately, but nevertheless identifies specific areas for improvement e.g., use of the story mapping technique, a more even distribution of responsibilities, and more effective solicitation of user feedback.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1873]