Srovnání metod strojového učení v optimalizaci strategií hry Blackjack
Optimization Strategies in Blackjack Game: A Comparison of Machine Learning Methods
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matěj Severýn
Vedoucí práce
Smítková Janků Ladislava
Oponent práce
Kleprlík Luděk
Studijní obor
Umělá inteligence 2021Studijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematikyObhájeno
2025-06-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou optimalizace strategie hry Blackjack s využitím metod posilovaného učení. Cílem práce je porovnat vybrané algoritmy a vyhodnotit jejich efektivitu při hledání herní strategie, která by zaručovala dlouhodobý zisk a poskytovala hráči výhodu nad kasinem. Práce se soustředí na tři hlavní přístupy: tradiční metodu počítání karet, algoritmus Q-learning a jeho rozšířenou verzi Deep Q-learning. Nejprve je představena hra Blackjack, její pravidla a nejčastěji používané varianty. Následuje rešerše existujících strategií a analýza výše zmíněných metod. Pro každý z těchto přístupů je navržen a implementován model, který je následně testován v herním prostředí. Výsledky práce ukazují, za jakých podmínek a s jakými omezeními je možné ve hře Blackjack dosáhnout dlouhodobého zisku. This bachelors thesis deals with the problem of optimizing strategies for the game of Blackjack using reinforcement learning methods. The main objective of the thesis is to compare selected algorithms and evaluate their effectiveness in finding a playing strategy that ensures long-term profit and provides the player with an advantage over the casino. The thesis focuses on three main approaches: the traditional method of card counting, the Q-learning algorithm, and its extended version, Deep Q-learning. First, the game of Blackjack is introduced, including its rules and most commonly used variations. This is followed by a review of existing strategies and an analysis of the aforementioned methods. For each of these approaches, a model is designed and implemented, and subsequently tested in a simulated game environment. The results demonstrate under which conditions, and with what limitations, it is possible to achieve long-term profit in the game of Blackjack.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18105 [369]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Umělá inteligence ve zdravotnictví
Autor: Dalibor Čápek; Vedoucí práce: Štědroň Bohumír; Oponent práce: Zdvořák Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-02)Diplomová práce se věnuje využití umělé inteligence ve zdravotnictví. Pojem umělá inteligence se objevuje stále více v souvislosti s dopady na různá odvětví. Cílem práce je zaměřit se na vývoj umělé inteligence ve zdravotnictví ... -
Hluboké učení pro autonomní off-road řízení v simulaci
Autor: Valentin Jacques; Vedoucí práce: Zimmermann Karel; Oponent práce: Ecorchard Gaël Pierre Marie
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-18)This thesis presents different ways to make a car autonomous. We will use the power of machine learning and neural network to ?teach? a car how to drive autonomously in an off-road environment by using only a minimum set ... -
Hledání leptoquarků pomocí strojového učení v datech z CERN ATLAS experiment
Autor: Lukáš Viceník; Vedoucí práce: Sopczak André; Oponent práce: Petousis Vlasios
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-07)V této práci vylepšíme hodnotu cross-section limitu pro párovou produkci ska-lárních Leptokvarků třetí generace při roz-padu na top quark a τ -lepton. Událost je vybrána pokud obsahuje dva lehké leptony (elektron nebo muon) ...