ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Bakalářské práce - 18105
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Bakalářské práce - 18105
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Systém založený na umělé inteligenci pro automatickou generaci reflexních otázek ve vzdělávacím prostředí.

An Artificial Intelligence-Based System for Automatic Reflection Question Generation in Educational Settings

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Ondřej Holub
Vedoucí práce
Da Silva Alves Rodrigo Augusto
Oponent práce
Brém Ondřej
Studijní obor
Umělá inteligence 2021
Studijní program
Informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zabývá systémem pro generování reflexivních otázek ve vzdělávacím prostředí pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Systém využívá Sokratovskou metodu v dialogu mezi dvěma samostatnými instancemi LLM, z nichž každá má své vlastní jedinečné parametry, aby zlepšil kvalitu generovaných otázek. Jako LLM byl použit model 4o-mini ChatGPT pro snadné testování a hodnocení. Konečný systém vykazuje slibné výsledky při generování vysoce kvalitních reflexivních otázek - použití sokratického dialogu zlepšuje kvalitu výsledků. Existuje několik oblastí pro zlepšení, zejména v hodnocení kvality konečných otázek a určení vhodné doby pro ukončení dialogu. Výzvy vytvořené během vývoje systému jsou k dispozici v přílohách.
 
This thesis presents a system for generating reflection questions in educational settings using large language models (LLMs). The system uses the Socratic method in a multi-round dialogue between two separate LLM instances each with its own unique parameters to improve the quality of generated questions. For the LLMs the 4o-mini ChatGPT model was used for ease of testing and evaluation. The final system shows promise in generating high-quality reflective questions - the usage of Socratic dialogue improving the quality of the results. Few areas for improvement exist, mainly in the evaluation of quality of final questions and determining the right time to end the dialogue. The prompts created during the development of the system are available in the attachments.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/123992
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.234Mb)
PRILOHA (22.95Mb)
POSUDEK (50.00Kb)
POSUDEK (47.48Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 18105 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV