Vliv používaných materiálů a údržby na životnost cementobetonových krytů vozovek v ČR
Influence of used materials and maintenance on the durability of cement-concrete road covers in the Czech Republic
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Jiří Hlavatý
Vedoucí práce
Vráblík Lukáš
Oponent práce
Reiterman Pavel
Studijní program
Konstrukce a dopravní stavbyInstituce přidělující hodnost
katedra betonových a zděných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem disertační práce je zhodnotit výsledky laboratorních a kontrolních zkoušek na čerstvém a zatvrdlém betonu a doložit tak splnění jejího záměru: Životnost cemen-tobetonového krytu vozovek (CBK) v závislosti na zpomalení procesu hydratace betonu se záměrem snížení rizika vzniku mikrotrhlin. Postup práce lze popsat v těchto krocích: 1) Snížení počáteční rychlosti hydratace betonu a) Použitím směsných cementů b) Snížením hodnoty měrného povrchu cementu c) Použitím příměsí při výrobě betonu 2) Laboratorní testování cementů a betonů 3) Návrh nových receptur betonu pro horní a spodní vrstvu CBK 4) Poloprovozní a provozní zkoušky betonu 5) Dlouhodobý monitoring CBK na vybraných místech 6) Návrh na úpravu technických předpisů pro CBK v ČR V rámci přípravných prací byly provedeny laboratorní testy na maltách, pastách a betonech v laboratořích Skanska, ČVUT a VUT. Tyto zkoušky v přípravné fází umož-nily analyzovat vliv upraveného složení hruběji mletých cementů s příměsí jemně mleté vysokopecní strusky na nižší vývin hydratačního tepla, a tím nižší smrštění výsledného betonu. Tyto počáteční testy byly podkladem pro optimální návrh recep-tur betonu pro spodní a horní vrstvu cementobetonového krytu, které byly poté testovány a zkoušeny v rámci následujících etap. The aim of the dissertation is to evaluate the results of laboratory and control tests on fresh and hardened concrete and thus provide proof of the fulfilment of the purpose of Lifetime of cement-concrete road cover (CBK) depending on the slowing down of the concrete hydration process with the intention of reducing the risk of microcracks. This goal can be broken down concretely: 1) Reduction of the initial rate of concrete hydration a) Using mixed cements b) By reducing the specific surface area of cement c) Using admixtures in the production of concrete 2) Laboratory testing of cements and concretes 3) Design of new concrete formulas for the upper and lower layers of CBK 4) Semi-operational and operational tests of concrete 5) Long-term monitoring of CBK at selected locations 6) Proposal to amend technical regulations for CBK in the Czech Republic As part of the preparatory work, laboratory tests were carried out on mortars, pastes and concrete in the laboratories of Skanska, ČVUT and VUT. These tests in the preparatory phase made it possible to analyse the influence of the modified composition of coarser ground cements with an admixture of finely ground blast furnace slag on the lower generation of heat of hydration and thus lower shrinkage of the resulting concrete. These initial tests were the basis for the optimal design of concrete recipes for the lower and upper layers of the cement-concrete cover, which were then tested and tested in the following stages.
Kolekce
- Disertační práce - 11000 [530]