Modulární ocelobetonový spřažený silniční most
Modular steel-concrete composite road bridge
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Ruttner
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Šedlbauer David
Studijní obor
Inženýrské konstrukceStudijní program
Stavební inženýrství - konstrukce a dopravní stavbyInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2025-02-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Za prvé, práce obsahuje studii. Cílem studie je poskytnout stručný historický přehled ocelových a spřažených mostů. Dále je poskytnut teoretický pohled na spřažené mosty a modulární ocelové mosty. Následně jsou teoretické znalosti prezentované ve studii prakticky aplikovány pro optimalizaci a statickou analýzu betonového modulárního spřaženého mostu. Za druhé, je provedena počáteční optimalizace modulárních spřažených mostů pomocí optimalizačního nástroje COMPlot. Tato počáteční optimalizace slouží pouze jako základ pro ověření a k vymezení počátečních rozměrů pro statický výpočet. Za třetí, je vypracován statický výpočet vybraného modulárního spřaženého mostu. Tento statický výpočet slouží pro návrh nosné konstrukce vybraného modulárního spřaženého mostu. Tento statický výpočet obsahuje následující obecné části: Konceptuální návrhy a změny FEM výpočetní modely zohledňující stavební fáze a reologické změny betonu Výpočty pro mezní stavy únosnosti (ULS) a mezní stav použitelnosti (SLS) Nakonec je zpracována výkresová dokumentace a výkaz materiálu. Firstly, the thesis contains a study. The study aims to provide a brief historical insight into the history of steel and composite bridges. Additionally, a theoretical insight into composite bridges and modular steel bridges is provided. Subsequently, the theoretical knowledge presented in the study will be practically applied for the optimalization and structural analysis of the concrete modular composite bridge. Secondly, the initial optimization of the modular composite bridges using the COMPlot optimization tool is conducted. This initial optimization serves only as a base for verification and to outline the initial dimensions for the structural analysis. Thirdly, the structural analysis is performed for a selected modular composite bridge. This structural analysis serves for the design of the superstructure of the selected modular composite bridge. This structural analysis contains the following general parts: Conceptual designs and proposals FEM computational models considerate of the construction phases and rheological changes of concrete Calculations for the Ultimate Limit State (ULS) and Serviceability Limit State (SLS) checks and verifications Lastly, the construction documentation and the bill of quantities are elaborated.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [632]