Zobrazit minimální záznam

Search in Imperfect-Information Games Beyond Poker



dc.contributor.advisorLisý Viliam
dc.contributor.authorMichal Šustr
dc.date.accessioned2025-02-05T14:19:32Z
dc.date.available2025-02-05T14:19:32Z
dc.date.issued2024-12-26
dc.identifierKOS-917342265205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/120933
dc.description.abstractTeorie her analyzuje jak se mají agenti optimálně rozhodovat aby dosáhli svých zájmů.Byla využita k řešení složitých her, jako jsou šachy nebo poker.Tato práce se zaměřuje na dvouhráčové hry s nulovým součtem a nedokonalou informací, kde agenti musí činit své rozhodnutí za nejistoty o skutečném stavu světa.Zkoumáme prohledávací algoritmy jak pro offline, tak pro online hraní, a poskytujeme nové vhledy do jejich garancí.Kromě popisu stávajících metod zavádíme nové techniky, jako je meta-učení k urychlení nalezení ekvilibrií nebo Monte Carlo algoritmy kombinované s opakovaným řešením (MCCR) pro výpočet strategií online.Také navrhujeme přístup založený na částicových neuronových sítích pro zvládnutí exponenciálního růstu počtu stavů v hrách s nedokonalou informací.Tyto inovace mají za cíl učinit algoritmy pro řešení her škálovatelnějšími a lépe uplatnitelnými na složité reálné scenáře.cze
dc.description.abstractGame theory provides a framework for understanding optimal decision-making with self-interested agents.It has been used to solve complex games like Chess or Poker.This thesis focuses on two-player zero-sum games with imperfect information, where agents must make decisions under uncertainty.We investigate both offline and online game-playing algorithms and search methods, offering insights into their guarantees.In addition to charaterizing existing methods, we introduce new techniques, including a meta-learning framework to speed up finding equilibria and Monte Carlo Continual Resolving (MCCR) for online strategy computation.A particle-based neural network approach is also proposed to manage the exponential growth of belief states in imperfect-information games.These innovations aim to make game-solving algorithms more scalable and applicable to a wider range of complex, real-world scenarioseng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectteorie hercze
dc.subjectnedokonalá informacecze
dc.subjectNashovy ekvilibriacze
dc.subjectminimalizace lítosticze
dc.subjectgame theoryeng
dc.subjectimperfect-informationeng
dc.subjectNash equilibriaeng
dc.subjectregret minimizationeng
dc.titleProhledávání v hrách s nedokonalou informací mimo pokercze
dc.titleSearch in Imperfect-Information Games Beyond Pokereng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.contributor.refereeBalko Martin
theses.degree.disciplineInformatika - Katedra počítačůcze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeInformatikacze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam