Prohledávání v hrách s nedokonalou informací mimo poker
Search in Imperfect-Information Games Beyond Poker
Type of document
disertační prácedoctoral thesis
Author
Michal Šustr
Supervisor
Lisý Viliam
Opponent
Balko Martin
Field of study
Informatika - Katedra počítačůStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Teorie her analyzuje jak se mají agenti optimálně rozhodovat aby dosáhli svých zájmů.Byla využita k řešení složitých her, jako jsou šachy nebo poker.Tato práce se zaměřuje na dvouhráčové hry s nulovým součtem a nedokonalou informací, kde agenti musí činit své rozhodnutí za nejistoty o skutečném stavu světa.Zkoumáme prohledávací algoritmy jak pro offline, tak pro online hraní, a poskytujeme nové vhledy do jejich garancí.Kromě popisu stávajících metod zavádíme nové techniky, jako je meta-učení k urychlení nalezení ekvilibrií nebo Monte Carlo algoritmy kombinované s opakovaným řešením (MCCR) pro výpočet strategií online.Také navrhujeme přístup založený na částicových neuronových sítích pro zvládnutí exponenciálního růstu počtu stavů v hrách s nedokonalou informací.Tyto inovace mají za cíl učinit algoritmy pro řešení her škálovatelnějšími a lépe uplatnitelnými na složité reálné scenáře. Game theory provides a framework for understanding optimal decision-making with self-interested agents.It has been used to solve complex games like Chess or Poker.This thesis focuses on two-player zero-sum games with imperfect information, where agents must make decisions under uncertainty.We investigate both offline and online game-playing algorithms and search methods, offering insights into their guarantees.In addition to charaterizing existing methods, we introduce new techniques, including a meta-learning framework to speed up finding equilibria and Monte Carlo Continual Resolving (MCCR) for online strategy computation.A particle-based neural network approach is also proposed to manage the exponential growth of belief states in imperfect-information games.These innovations aim to make game-solving algorithms more scalable and applicable to a wider range of complex, real-world scenarios
View/ Open
Collections
- Disertační práce - 13000 [748]