Návrh řešení poptávkových variací na vybraných linkách Flixbus
Proposal for Managing Demand Variations on Selected Flixbus Routes
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tigran Sargsyan
Vedoucí práce
Janoš Vít
Oponent práce
Mitáček Radek
Studijní program
Logistika a řízení dopravních procesůInstituce přidělující hodnost
katedra chytrých měst a regionůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci autobusových posilových spojů na čtyřech trasách pro společnost Flixbus. Hlavním cílem bylo analyzovat poptávku, vytíženost a časové harmonogramy na základě dostupných dat z minulých let a navrhnout optimální jízdní řády včetně pravidelných a mimořádných posilových spojů pro budoucí období. K dosažení tohoto cíle byl vytvořen matematický model pomocí lineárního programování, který byl implementován v jazyce Python. Práce porovnává dvě varianty modelu základní a integrovanou a zahrnuje návrh mimořádných jízdních řádů pro sváteční období, vizualizaci tras a doporučení pro provozní zajištění autobusů. This diploma thesis focuses on optimizing booster bus connections on four key routes for Flixbus. The main objective was to analyze demand, occupancy, and schedules based on available data from previous years and propose optimal timetables, including regular and extraordinary booster buses for future periods. To achieve this, a mathematical model was created using linear programming and implemented in Python. The thesis compares two models basic and integrated and includes proposals for holiday timetables, route visualizations, and recommendations for the operational management of buses.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [162]