Optimalizace trasy při kontrole mostů prostřednictvím distribučních úloh
Route Optimization Using Distribution Problems
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
František Komanec
Vedoucí práce
Borovička Adam
Oponent práce
Kuncová Martina
Studijní obor
Aplikace softwarového inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíObhájeno
2021-09-02Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá optimalizací tras mezi čtyřiceti třemi mosty v Plzeňském kraji, jejichž diagnostiku prováděli pracovníci firmy Pontex, spol. s r.o. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o optimálních, tj. časově nejvýhodnějších trasách, způsobu jejich nalezení a po analýze výsledků rozhodnout, zda je pro firmu výhodné zabývat se optimalizací tras v souborech mostů, jejichž diagnostiku bude provádět v budoucnu. V práci je nejprve teoreticky rozebrána jednoduchá a vícenásobná úloha obchodního cestujícího, dále se věnuje převodu mezi nimi. Následně je práce věnována problematice praktické úlohy. Je v ní rozebráno zpracování výchozích dat, aplikace teoretických podkladů a vyřešení praktické úlohy. Závěrem jsou dosažené výsledky analyzovány a porovnány s reálnou situací, ve které trasy vykazují snížení časové náročnosti o 8 %. This project revolves around optimization of routes between forty-three bridges in the Pilsen region, which were diagnosed by employees of the company Pontex, spol. s r.o. The goal of this project is to provide an overview of optimal, i. e. best in terms of time consumption, routes, methods used to find them and, after analyzing the results, to decide, whether it is advantageous for the company to focus on optimizing routes between the bridges in sets that are yet to be diagnosed. In the beginning of this project, the travelling salesman problem and the multiple travelling salesman problem are discussed theoretically, then the transformation between them is analyzed. After that, the project is dedicated to the issue of the practical problem. The processing of initial data and the application of the theoretical background is discussed, as well as the solution to the practical problem. Finally, the achieved results are analyzed and compared with the real situation, found routes having an improvement of 8 % in terms of their time consumption.