Zobrazit minimální záznam

Construction of Chess Engine



dc.contributor.advisorJarý Vladimír
dc.contributor.authorMartin Novák
dc.date.accessioned2024-09-01T22:53:49Z
dc.date.available2024-09-01T22:53:49Z
dc.date.issued2024-09-01
dc.identifierKOS-1244031845605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/117483
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je seznámení se s metodami vývoje moderních šachových enginů a následná konstrukce vlastního šachového enginu. V první části práce probíhá seznámení s historií enginů v různých deskových hrách, dále se způsoby měření síly enginů a jejich testováním. Práce se také následně zabývá implementací rychlého generátoru tahů využívajícího reprezentaci šachovnice pomocí bitboardů. Navazuje podrobné probrání algoritmů efektivního prohledávání herních stromů. Poté se práce věnuje moderním způsobům heuristického vyhodnocování pozic pomocí speciální architektury neuronových sítí a jejich vlastní implementací. Na závěr jsou shrnuty dosažené výsledky.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to get acquainted with the methods of development of modern chess engines and the subsequent construction of my own chess engine. The first part of the thesis deals with the history of engines in various board games, as well as methods of measuring the strength of engines and their testing. The thesis then discusses the implementation of a fast move generator using a bitboard representation of the chess board. This is followed by a detailed survey of algorithms for efficient search of game trees. The thesis then examines modern methods for heuristic evaluation of positions using a special neural network architecture and its own implementation. Finally, the results obtained are summarized.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectŠachový enginecze
dc.subjectBitboardcze
dc.subjectHerní stromcze
dc.subjectNNUEcze
dc.subjectElocze
dc.subjectChess engineeng
dc.subjectBitboardeng
dc.subjectGame Treeeng
dc.subjectNNUEeng
dc.subjectEloeng
dc.titleKonstrukce šachového enginucze
dc.titleConstruction of Chess Engineeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeČulík Zdeněk
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeAplikace informatiky v přírodních vědáchcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam