Vybrané technologie marketingu a prodeje automobilů
Selected Technologies of Car Marketing and Sales
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
František Horký
Vedoucí práce
Bronec Oldřich
Oponent práce
Skokanová Dagmar
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá využitím moderních technologií v automobilovém průmyslu. Je rozdělena na teoretickou, metodickou a praktickou část. Zabývá se vývojem tradičních marketingových a prodejních metod v porovnání s moderními digitálními strategiemi a zdůrazňuje roli nových technologií, jako je umělá inteligence (AI), virtuální realita (VR) a big data, při zlepšování prodejních a výrobních procesů v automobilovém průmyslu. Praktická část zahrnuje případovou studii se společností Kia Czech, která analyzuje současné postupy a možné budoucí aplikace těchto technologií v automobilovém průmyslu. Díky praktické části jsem analyzoval současné a budoucí trendy v automobilovém průmyslu, což mě vedlo k závěru, že technologický pokrok umožňuje, aby se moderní technologie jako VR, AR a AI využívaly převážně v segmentech marketingu a prezentace produktů jako doplňkové služby. Vnímané možné aplikace však v současné době nejsou reálné, protože náklady na vývoj a implementaci jsou výrazně vyšší než náklady na integraci a optimalizaci současných postupů. Platným, aktuálním případem využití je optimalizace jízdních preferencí, kdy je umělá inteligence využívána k učení se návykům každého řidiče registrovaného ve vozidle a poskytuje personalizovaná a specializovaná doporučení pro styl jízdy, tankování, hospodárnost a další. The thesis explores the application of modern technologies in the automotive industry. It is divided into theoretical, methodological, and practical parts. It discusses the evolution of traditional marketing and sales methods compared to modern digital strategies and highlights the role of emerging technologies such as artificial intelligence (AI), virtual reality (VR), and big data in enhancing automotive retail and manufacturing processes. The practical component includes a case study with Kia Czech, analyzing current practices and potential future applications of these technologies in the automotive sector. With the practical part, I analyzed the current and future trends in the automotive industry, which led me to the conclusion that technological advancement enables modern technologies like VR, AR, and AI to be predominantly used in the marketing and product presentation segments as supplementary services. However, the perceived possible applications are currently not plausible, as the development and implementation costs are significantly higher than those for the integration and optimization of current practices. A valid, current use case is in driving preference optimization, where AI is utilized to learn the habits of each driver registered to the vehicle, providing personalized and specialized recommendations for driving style, refueling, economy, and others.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32116 [308]