Validace kódu ASTEC na integrálním experimentu Phébus FPT-3
Validation of the ASTEC code based on Phébus FPT-3 integral test
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Štěpán Tichý
Vedoucí práce
Nývlt Sebastian
Oponent práce
Rýdl Adolf
Studijní obor
Jaderné reaktoryStudijní program
Jaderné inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra jaderných reaktorůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem práce je vytvoření vstupního modelu integrálního in-pile experimentu Phebus FPT-3 v integrálním výpočetním kódu ASTEC. Konkrétně vytvoření modelu palivového svazku, experimentální smyčky simulující primární okruh a nádoby kontejnmentu, který by umožňoval provedení validačního výpočtu pro všechny fáze experimentu dle specifikací pro mezinárodní srovnávací úlohu na průběh tohoto experimentu. Práce shrnuje dostupné informace o relevantní fenomenologii těžkých havárií, experimentu Phebus FPT-3 a o struktuře a vlastnostech kódu ASTEC. V~praktické části je podrobně popsán vytvořený model včetně okrajových podmínek. V závěrečné části práce je rozebrán a vyhodnocen průběh validačního výpočtu v~jednotlivých fázích experimentu společně se srovnáním s daty z experimentu. The aim of this thesis is to develop an input model for the integral in-pile experiment Phebus FPT-3 using the integral computational code ASTEC. Specifically, it involves creating a model of the fuel bundle, an experimental loop simulating the primary circuit, and the containment vessel, which would enable the execution of a validation calculation for all phases of the experiment according to the specifications for the international benchmark task on the course of this experiment. The thesis summarizes the available information on the relevant phenomenology of severe accidents, the Phebus FPT-3 experiment, and the structure and properties of the ASTEC code. The practical part provides a detailed description of the created model, including boundary conditions. The final part of the thesis analyzes and evaluates the course of the validation calculation in the individual phases of the experiment, along with a comparison with the experimental data.