Návrh implementace vertikálního profilu příletových a odletových tratí na LKPR
Vertical Profile Implementation for Departure and Arrival Routes at LKPR
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Fiala
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Manda Petr
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Se zvyšováním hustoty letového provozu jsou kladeny stále vyšší nároky na jeho efektivitu. Motivací pro tuto práci je snaha o optimalizaci letových postupů za účelem zvýšení efektivity řízení letového provozu a snížení pracovní zátěže řídících. V rámci této práce byly implementovány nové postupy pro užití vertikálních profilů, které byly validovány s ohledem na uspořádání vzdušného prostoru v TMA Praha a sektorizaci APP Praha. Následně byly testovány na simulátoru řízení letového provozu za účelem zjištění dopadu jejich použití. K řešení problému byl použit koncept postupů s plynulým stoupáním a klesáním se strategickou de-konflikcí tratí. Výsledky zkoumání ukazují, že implementace těchto profilů přináší zlepšení v efektivitě řízení letového provozu, což se projevilo jak ve snížení celkového času komunikace na frekvenci, tak i v optimalizaci zátěže měřených subjektů. Na základě těchto výsledků lze konstatovat, že implementované postupy s vertikálními profily představují přínosný nástroj pro řízení letového provozu, který může být aplikován v praxi pro dosažení vyšší efektivity a kapacity. As the density of air traffic increases, greater demands are being placed on its efficiency. The motivation for this work is to optimise flight procedures to increase air traffic control efficiency and reduce controller workload. In this work, new procedures for the use of vertical profiles were implemented and validated with respect to the airspace layout of TMA Praha and the sectorization of APP Praha. They were further tested on an air traffic control simulator to determine the impact of their use. The concept of continuous climb and descent operations with strategic route deconfliction was used to solve the problem. The results of the research show that the implementation of these profiles resulted in an improvement in air traffic control efficiency, which was reflected in both a reduction in the total communication time on the frequency and in the optimised workload of the measured subjects. Based on these results, it can be concluded that the implemented procedures with vertical profiles represent a beneficial tool for air traffic control that can be applied in practice to achieve higher efficiency and capacity.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [715]