Výživové postupy pilotů dopravních letadel
Nutrition Practices of Airline Pilots
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Matěj Richter
Vedoucí práce
Kameník Milan
Oponent práce
Kot Petr
Studijní program
Profesionální pilotInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stravování dopravních pilotů na středních tratích. Postupy stravování pilotů a nutnost poskytování adekvátních jídel v průběhu pracovní doby nejsou v kontextu leteckých předpisů nijak regulovány. Z toho důvodu záleží především na interních směrnicích jednotlivých společností a jejich přístupu k dané problematice. Téma vzniklo na základě výpovědí pilotů různých společností narážejících na nedostatečnou kvalitu a kvantitu poskytovaných pokrmů. Na základě rešerše bylo stanoveno optimální složení a množství dílčích komponentů stravy, z dlouhodobého hlediska prospěšných pro zachování tělesné kondice. V rámci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo na 116 pilotů různých evropských společností, byl původní předpoklad nedostatků stravovacích postupů v dopravním letectví z velké části potvrzen. Cílem práce bylo navržení optimálního řešení stravování dopravních pilotů. Jako možné řešení se nabízí zavedení zákonné povinnosti společnosti, poskytovat pilotům v průběhu pracovní doby adekvátní stravu, navrženou na základě výživových doporučení stanovených odborníky. Alternativou je poté poskytnout pilotům možnost si náležitou stravu zajistit nezávisle na společnosti, čehož by, za určitých okolností, mohlo být dosaženo například pomocí letištních pojízdných bufetů. This bachelor's thesis addresses the nutrition of commercial pilots on medium-haul routes. The procedures for pilots' meal provision and the necessity of providing adequate meals during duty are not regulated within the context of aviation regulations. As a result, it primarily depends on the internal policies of individual companies and their approach to the issue. The topic arose based on statements from pilots of various companies pointing out the insufficient quality and quantity of the provided meals. Based on systematic analysis, the optimal composition and amount of individual meal components, beneficial for maintaining physical condition in the long term, were determined. A survey involving 116 pilots from various European companies largely confirmed the initial assumption of deficiencies in meal provision procedures in commercial aviation. The aim of the thesis was to propose an optimal solution for meal provision for commercial pilots. One possible solution is to introduce a legal obligation for companies to provide pilots with adequate meals while on duty, designed based on nutritional recommendations established by experts. Alternatively, pilots could be given the opportunity to independently secure adequate meals, which could be achieved under certain circumstances through airport mobile food carts.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]