Dočasná ocelová konstrukce letištního terminálu
Temporary steel structure of the airport terminal
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Robin Pospíšil
Vedoucí práce
Židlický Břetislav
Oponent práce
Kožich Matyáš
Studijní obor
Pozemní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2024-06-28Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce mezinárodního letištního terminálu v norském Tromsø. Předmětem řešení je hlavní rámová příhradová vazba, štítová stěna, ztužující prvky a vybrané detaily. Celá konstrukce je tvořená z uzavřených ocelových profilů čtvercového, obdélníkového a kruhového průřezu. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci, je ve statickém výpočtu redukováno zatížení pro zkrácenou dobu návratu. Ve studii je řešena problematika vzdálenosti horního a dolního pasu příhradového rámu. Návrh konstrukce je proveden dle Evropských norem a norských národních dodatků. The bachelor thesis deals with the design of the bearing steel structure of the international airport terminal in Tromsø, Norway. The subject of the design is the main frame truss, gable wall, stiffening elements and selected details. The entire structure is made up of closed steel sections with square, rectangular and circular cross-sections. As it is a temporary structure, the load is reduced in the structural calculation for a reduced return time. The study addresses the issue of the spacing of the top and bottom chords of the truss frame. The design of the structure is carried out according to European standards and Norwegian national supplements.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11134 [568]