Využití 3D technologií při realizaci zemních prací liniové silniční stavby
The use of 3D technologies in the implementation of earthworks of linear road construction
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
František Šplíchal
Vedoucí práce
Polák Karel
Oponent práce
Podlaha Martin
Studijní obor
Příprava, realizace a provoz stavebStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra technologie stavebObhájeno
2024-06-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem mé bakalářské práce jsou 3D technologie a jejich využití při realizaci zemních prací (zářezu) na liniové dopravní stavbě. Práce je rozdělena na dvě části. První část (teoretická) se zabývá základními informacemi problematiky BIM, jejími výhodami a nevýhodami, dále popisuje jednotlivé stroje, na kterých lze aplikovat 3D modely stavby a následně vysvětluje princip fungování GNSS a propojení se stavebním strojem. V druhé (praktické) části praxe je představena část úseku stavby dálnice D35 a je zde posouzena efektivita využití 3D modelů, který zde byl použit. The topic of my bachelor thesis is 3D technologies and their use in the implementation of earthworks (cut) for linear transport structures. The thesis is divided into two parts. The first part (theoretical) deals with the basic information of BIM issues, its advantages and disadvantages, then describes the different machines on which 3D models of construction can be applied and then explains the principle of GNSS and the connection with the construction machine. In the second (practical) part of the practice, a section of the D35 motorway construction is presented and the effectiveness of the use of 3D models used here is assessed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11122 [649]