Studie nové železniční trati v úseku Ústí nad Orlicí – Rudoltice v Čechách
Study of a new railway line in the section Ústí nad Orlicí – Rudoltice v Čechách
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniela Zralá
Vedoucí práce
Horníček Leoš
Oponent práce
Petýrek Michal
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra železničních stavebObhájeno
2024-06-26Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá novostavbou železniční trati v úseku Ústí nad Orlicí – Rudoltice v Čechách. Jsou zpracovány čtyři varianty směrového a výškového řešení s různými návrhovými rychlostmi. Napojení na stávající trať u Ústí nad Orlicí a u Rudoltic v Čechách jsou navržena pro všechny varianty společně. Pro všechny varianty vedení trati byla též navržena její konstrukce a byly zpracovány vzorové příčné řezy. Výsledkem této práce je porovnání jednotlivých variant a doporučení té nejlepší s ohledem na jejich návrhové rychlosti a investiční náklady vypočtené podle celkového objemu zemních prací, rozsahu staveb železničního spodku, atd. This work deals with the construction of a new railway line in the section Ústí nad Orlicí – Rudoltice v Čechách. Four options for the horizontal and vertical alignment with different design speeds are evaluated. The connections to the existing line at Ústí nad Orlicí and Rudoltice v Čechách are proposed jointly for all variants. For all route options, the structure was also designed, and sample cross-sections were prepared. The outcome of this work is a comparison of the individual options and a recommendation of the best one, considering their design speed and investment costs calculated based on the total volume of earthworks, the extent of bridges and tunnels, etc.