Aerodynamická optimalizace profilu křídla rychlostního letounu
Aerodynamic optimization of wing airfoil of racing airplane
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Sechovský
Vedoucí práce
Teichman Jiří
Oponent práce
Čenský Tomáš
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem této bakalářské práce je změnit profil křídla rychlostního letounu navrženého v diplomové práci Ing. Jakuba Valenty tak, aby se zlepšili jeho aerodynamické vlastnosti za provozních podmínek. Prvním krokem je výpočet hodnot, dle kterých se bude profil optimalizovat. Na základě těchto výpočtů je zvolen nový profil, který je porovnáván s návrhovým profilem a který je dále optimalizován pomocí CFD simulace provozních režimů letounu. The main purpose of the bachelor’s thesis is to modify an airfoil of a racing airplane, designed in Ing. Jakub Valenta’s diploma thesis, in such a way that improves the airplane’s aerodynamic characteristics under operating conditions. The first step is to calculate certain values based on which an optimization will be carried out. Based on these calculations, a new airfoil is chosen and then compared to the one in Ing. Jakub Valenta’s design. In the last section this new airfoil is further optimized using CFD simulations of the airplane’s flight conditions.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [137]