ETCS - Aktualizace a nová architektura komponenty DMI
ETCS - New architecture design and refactoring of DMI
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tereza Neprašová
Vedoucí práce
Matoušek Jan
Oponent práce
Chludil Jiří
Studijní obor
Softwarové inženýrství 2021Studijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem nové architektury a aktualizací komponenty DMI, která je součástí simulátoru ETCS. Projekt simulátoru vzniká ve spolupráci Fakulty informačních technologií a Fakulty dopravní ČVUT a je založen na reálném evropském vlakovém zabezpečovacím systému ETCS. Komponenta DMI představuje grafický displej, se kterým strojvedoucí vlaku interaguje. Na základě analýzy nedostatků předchozí architektury DMI a architektury zbylých komponent simulátoru představuje tato práce nový návrh, který se zaměřuje zejména na budoucí rozšiřitelnost a udržitelnost aplikace. Zároveň aktualizuje DMI z verze 2.3.0 na 4.0.0 podle oficiální dokumentace Evropské unie. Výstupem práce je implementace jádra aplikace, komunikace s ostatními komponentami simulátoru, vznik grafického frameworku pro uživatelské rozhraní a implementace několika obrazovek DMI. Aplikace je otestovaná i zdokumentovaná. Hlavním přínosem této práce je výrazné usnadnění a zrychlení budoucího vývoje aplikace a architektonické sjednocení s ostatními komponentami simulátoru. This thesis focuses on a new architectural design and update of the DMI component, which is part of the ETCS simulator. The simulator project is developed in cooperation between the Faculty of Information Technology and the Faculty of Transport of CTU and is based on a real European train control system ETCS. The DMI component is a graphical display the train driver interacts with. Based on the analysis of the deficiencies of the former DMI architecture and the architecture of the remaining simulator components, this thesis presents a new design focusing mainly on the future extensibility and sustainability of the application. It also updates the DMI from version 2.3.0 to 4.0.0 according to the official documentation of the European Union. The output of this thesis is the implementation of the application core, communication with other simulator components, the creation of a graphical framework for the user interface and the implementation of several DMI windows. The application is both tested and documented. The main contribution of the thesis is a significant facilitation and acceleration of future application development and architectural unification with other components of the simulator.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1724]