Přínosy preference veřejné dopravy
Public Transport Priority Benefits
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ondřej Vomočil
Vedoucí práce
Novotný Vojtěch
Oponent práce
Vodrážka Jiří
Studijní program
Dopravní systémy a technikaInstituce přidělující hodnost
katedra dopravního inženýrství a dopravního plánováníObhájeno
2024-06-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Veřejná doprava je pilířem udržitelné mobility v městském prostředí. Aby byla efektivní a atraktivní pro cestující, je nutné její pohyb po infrastruktuře, co nejvíce urychlit. Toho je dosahováno díky kvalitním preferenčním opatřením, která zajišťují vysokou cestovní rychlost a spolehlivost provozu veřejné dopravy. Tato opatření nejenže poskytují výhody pro cestující, jako je časová úspora, ale také zvyšují efektivitu provozu a implikují další celospolečenské přínosy. Cílem této diplomové práce je tyto přínosy shrnout a navrhnout způsob jejich možného finančního vyčíslení. Tento návrh následně aplikovat na konkrétní případovou studii, a to na ulici Americká v Plzni, a určit finančně vyjádřenou hodnotu pro každý z efektů na konkrétním preferenčním opatření, konkrétně vyloučení motorové dopravy (mimo VHD). Public transport serves as a main part of sustainable mobility. It is therefore necessary to create favourable conditions for fast and reliable operation of public transport (trams and buses) on streets and urban roads. This is accomplished through implementing well thought out and effective priority measures. These measures bring effects for passengers, such as time savings, increase operational efficiency and entail societal benefits. The aim of this paper is to summarize these benefits and propose a method for financially quantifying them. This proposal is applied to a specific case study - Americka Street in Pilsen, to get the financial value associated with each effect of a priority measure, specifically the restriction of motor traffic (excluding public transport).
Kolekce
- Diplomové práce - 16112 [424]