Návrh modelu řízení rizik školských sezónních stavebních projektů
Design of a risk management model for seasonal construction projects in the education sector
dc.contributor.advisor | Tomek Aleš | |
dc.contributor.author | Vladislav Řeháček | |
dc.date.accessioned | 2024-06-19T09:19:23Z | |
dc.date.available | 2024-06-19T09:19:23Z | |
dc.date.issued | 2024-06-19 | |
dc.identifier | KOS-1029536858605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/115626 | |
dc.description.abstract | Stavebnictví se vyznačuje unikátností každého projektu a jeho specifickými charakteristikami. Sezónní stavební projekty, zejména v oblasti školství, přinášejí zvýšenou míru nejistot a rizik, avšak zároveň reprezentují významnou příležitost pro malé a střední stavební společnosti. Tato práce se zaměřuje na analýzu rizik spojených s rekonstrukcemi školských objektů a jejich distribuci mezi přímými účastníky. Rizika ve stavebnictví jsou ovlivněna vnějšími a vnitřními faktory, které formují celý proces od nápadu až po dokončení projektu. Přímí účastníci, tedy investor, projektant a zhotovitel, jsou klíčovými kameny každého stavebního projektu. Veřejné zakázky malého rozsahu v oblasti školství mohou vést k nerovnoměrné distribuci rizik mezi účastníky. V průběhu výzkumu spojeným s tímto tématem a během následných analýz bylo zjištěno, že zhotovitel nese největší zodpovědnost a rizika v rámci stavebních projektů. Z tohoto důvodu je nezbytné implementovat efektivní řízení rizik, které bude pokrývat všechny účastníky a zároveň celý proces výstavby. Při realizaci menších stavebních projektů ve školství je třeba pohlížet na rizika především jako na příležitost s cílem minimalizovat negativní dopady. Hlavní cíle školských stavebních projektů, bez ohledu na financování z veřejných nebo soukromých zdrojů, představují dodržení nákladů, termínů a dosažení požadované kvality. Vzhledem k rozsahu tématu a komplexnosti stavebních procesů školských výstavbových projektů je třeba vytvořit model řízení rizik se zacílením na rekonstrukce školských prostor, přičemž se zaměřením na zhotovitele jako klíčového aktéra v daném procesu. | cze |
dc.description.abstract | Construction is characterized by the uniqueness of each project and its specific features. Seasonal construction projects, especially in the field of education, bring an increased level of uncertainty and risks but also represent a significant opportunity for small and medium-sized construction companies. This work focuses on the analysis of risks associated with the reconstruction of school spaces and their distribution among direct participants. Risks in construction are influenced by external and internal factors that shape the entire process from conception to project completion. The key players—investor, designer, and contractor are fundamental to every construction project. Small-scale public contracts in education may lead to an uneven distribution of risks among participants. During the analyses, it was found that the contractor bears the greatest responsibility and risks in construction projects. Therefore, it is essential to implement effective risk management covering all levels of participants and the entire construction process. When implementing smaller construction projects in education, it is necessary to view risks primarily as opportunities to minimize negative impacts. The main objectives of construction projects, regardless of funding from public or private sources, include adhering to costs, deadlines, and achieving the desired quality. Given the breadth of the topic and the complexity of the construction process, a risk management model needs to be developed with a focus on the reconstruction of school spaces, emphasizing the contractor as a key player in the process. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | stavebnictví | cze |
dc.subject | školské projekty | cze |
dc.subject | riziko | cze |
dc.subject | náklady | cze |
dc.subject | veřejné zakázky | cze |
dc.subject | construction | eng |
dc.subject | school projects | eng |
dc.subject | risk | eng |
dc.subject | costs | eng |
dc.subject | public procurement | eng |
dc.title | Návrh modelu řízení rizik školských sezónních stavebních projektů | cze |
dc.title | Design of a risk management model for seasonal construction projects in the education sector | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.type | doctoral thesis | eng |
dc.contributor.referee | Měšťanová Dana | |
theses.degree.grantor | katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví | cze |
theses.degree.programme | Stavební management a inženýring | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Disertační práce - 11000 [476]