Zobrazit minimální záznam

3D human model reconstruction and automatic rigging from a monocular video



dc.contributor.advisorCatellucci Davide
dc.contributor.authorDavid Otgonsuren Rico
dc.date.accessioned2024-06-18T10:42:17Z
dc.date.available2024-06-18T10:42:17Z
dc.date.issued2024-06-13
dc.identifierKOS-1240440680705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/115028
dc.description.abstractTato práce se zabývá generováním kvalitních lidských oblečených 3D modelů z monokulárního videa. Existují metody strojového učení které tento problém řeší přímo, ale nedosahují kvality modelů pro statické scény. Tato práce se snaží vyřešit tento problém následujícímy kroky: Prvně, analýza nejlepších metod strojového učení pro 3D rekonstrukci. Aplikování těchto metod a jejich úprava pro 3D rekonstrukci člověka. Analýza a aplikace metod automatického mapování kostry na 3D model člověka. Implementace kompletního procesu pro generování 3D modelu člověka s kostrou z videa. Tento výzkum má potenciál pro zlepšení efektivity a přesnosti pro tvorbu 3D lidkých modelů pro různé aplikace, včetně virtuální reality a animace.cze
dc.description.abstractThis thesis investigates the generation of high-fidelity 3D animatable clothed human models from a single monocular video. Whereas existing machine learning methods achieve direct reconstruction, they lack the mesh quality of state-of-the-art methods for static scenes. This work tries to solve this issue by: First analysis of leading reconstruction methods in neural implicit representations for generalpurpose 3D scenes is done. Applying these methods and fine-tuning them for human generation. Investigating and applying rigging on the generated meshes. Implementing a complete pipeline for generating a rigged human mesh from a video. This research has the potential to improve the efficiency and accuracy of creating 3D human models for various applications, including virtual reality and animation.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subject3D rekonstrukcecze
dc.subjectčlověkcze
dc.subjectstrojové učenícze
dc.subjectautomatické mapování kostrycze
dc.subjectNeRFcze
dc.subjectSDFcze
dc.subject3D-reconstructioneng
dc.subjecthumaneng
dc.subjectmachine learningeng
dc.subjectautomatic-riggingeng
dc.subjectNeRFeng
dc.subjectSDFeng
dc.title3D rekonstrukce člověka a automatické mapování kostry z monokulárního videacze
dc.title3D human model reconstruction and automatic rigging from a monocular videoeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSýkora Daniel
theses.degree.disciplineUmělá inteligencecze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam