Zobrazit minimální záznam

Routing Opportunities for Commercial Crossings between El Paso and Ciudad Juarez



dc.contributor.advisorHorák Tomáš
dc.contributor.authorMarek Musil
dc.date.accessioned2024-06-18T10:33:25Z
dc.date.available2024-06-18T10:33:25Z
dc.date.issued2024-06-06
dc.identifierKOS-1244078222205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/114803
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o tématu nákladní přepravy mezi městy El Paso a Ciudad Juarez a o dopadech případných změn v jejím trasování na místní dopravní síť. V okolí těchto měst se nachází několik hraničních přechodů, které dohromady představují jeden z nejvytíženějších komerčních i osobních koridorů pro pohyby mezi Mexikem a Spojenými státy americkými. Primárním cílem bylo zhodnotit proveditelnost plánu na rekonstrukci jednoho z přechodů, Bridge of the Americas, v jehož rámci by mělo dojít k odstranění přístupu pro nákladní vozidla. Zároveň bylo nutné zjistit, které přechody by jej v jeho roli mohly zastoupit. Pro analýzu byl zvolen nástroj DynusT, který umožňuje namodelovat síť celého dvojměstí pomocí mezoskopické simulace a zodpovědět dotazy na základě makroskopických ukazatelů, ale stále poskytnout dostatečnou úroveň detailu. Součástí přípravy modelu bylo vytvoření třech scénářů, z nichž první, základní, představoval nynější dopravní síť kalibrovanou na základě hodnot z roku 2022. Druhý scénář simuloval uzavření Bridge of the Americas bez jakýchkoliv dalších změn. Třetí scénář navíc obsahoval změny v mýtných sazbách za využití hraničních přechodů. Výsledky simulace ukázaly, že bez dodatečných opatření by se převážná většina nákladních vozidel přesměrovala do nejbližšího přechodu Ysleta-Zaragoza, což by mohlo mít za následek snížení kvality služeb, především v podobě dlouhých čekacích dob. Ve druhém scénáři však změna mýtných sazeb zapříčinila téměř 900% nárůst v objemu přejezdů ve směru ze severu na jih na hraničním přechodu Tornillo, jehož dlouhodobě nízká využívanost je předmětem mnoha debat, a která by takto mohla být částečně vyřešena. Pro zvýšení šance na úspěch tohoto projektu bylo poskytnuto několik doporučení. Nejdůležitějším krokem je zajistit, aby se poptávka po přepravě přesunula blíže k přechodu Tornillo, čímž by mohlo dojít k uvolnění kapacity na Ysletě a umožnilo by se tak uzavření Bridge of the Americas pro komerční vozidla, tedy jejich odklon z okolí centra města. V případě úspěchu by se jednalo o významný krok směrem k udržitelnějšímu, čistšímu, bezpečnějšímu a chytřejšímu El Pasu.cze
dc.description.abstractThis thesis explores the topic of commercial movements between the El Paso and Ciudad Juarez road networks and the implications of the possible changes in their routing. This area houses several ports of entry, which present one of the busiest commercial and personal border crossings in the whole nation. The primary focus was to evaluate the recently proposed reconstruction scenario of removing trucks from the Bridge of the Americas and study the impacts on the flows throughout the other ports. The chosen tool to support the analysis is a mesoscopic simulation software called DynusT, which is capable of modeling the whole bi-national network and answering questions on a macroscopic scale while still providing a sufficient level of detail. As part of the modeling efforts, a base scenario representing the current transportation network calibrated with traffic flows from 2022 was compared with two alternatives. One scenario simulated the closure of the Bridge of the Americas for commercial trucks without any other provisions. The second scenario included adjustments to the toll rates. The results uncovered that without any additional provisions, the vast majority of trucks would reroute to the nearest Ysleta-Zaragoza port, which would suffer from high volumes, leading to possible deterioration of the quality of service. However, in the second scenario, the toll change led to a nearly 900 % increase in crossing volumes at Tornillo in the southbound direction. This increase could help address the recent concerns about the port's severe underutilization. In order to ensure success, several recommendations were given. The most vital suggestion is to bring the demand closer to the vicinity of Tornillo, relieving the Ysleta port while still enabling the shift of trucks away from the downtown area, paving the path towards a more sustainable, cleaner, safer, and smarter El Paso.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectEl Pasocze
dc.subjectHranicecze
dc.subjectHraniční Přechodcze
dc.subjectNákladní Přepravacze
dc.subjectTrasovánícze
dc.subjectDopravní Simulacecze
dc.subjectEl Pasoeng
dc.subjectBordereng
dc.subjectPort of Entryeng
dc.subjectCommercial Trafficeng
dc.subjectRoutingeng
dc.subjectTraffic Simulationeng
dc.titleMožnosti trasování nákladní přepravy mezi El Paso a Ciudad Juarezcze
dc.titleRouting Opportunities for Commercial Crossings between El Paso and Ciudad Juarezeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeVidana Bencomo Jose Osiris
theses.degree.grantorkatedra chytrých měst a regionůcze
theses.degree.programmeSmart Citiescze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam