Návrh obsluhy VHD v suburbánní oblasti
Proposal of public transport concept in suburban area
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Gregora
Vedoucí práce
Kříž Milan
Oponent práce
Buzák Jan
Studijní program
Logistika a řízení dopravních procesůInstituce přidělující hodnost
katedra chytrých měst a regionůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této diplomové práci byly představeny aktuální trendy v rozvoji sídelních struktur a vztahu k veřejnému prostoru, a sice suburbanizace a koncept města krátkých vzdáleností. Hlavními faktory podmiňujícími dobrou úroveň fungování oblasti byly shledány hustota osídlení a polyfunkčnost území. Bylo ukázáno, že charakteristika prostorových struktur a příležitosti, či naopak překážky využívání území mají různý vliv na dopravu a náklady na ní vynakládané. Pro zlepšení vnímání VHD v suburbánních oblastech byly po zpřesnění modelu navrženy dvě varianty řešení obsluhy VHD v obci Chýně a blízkém okolí. Mezi variantami byly porovnány výsledky dopravního chování a závěrem byl vyhodnocen celkový přínos zavedeného opatření. In this thesis, current trends in the development of settlement structures and their relationship to public space such as suburbanization and city of short distances were presented. The main factors found to support a well-functioning area were population density and the multifunctionality of urban spaces. It was demonstrated that the characteristics of spatial structures and the opportunities or obstacles to land use have varying impacts on transportation and its costs. To improve the perception of public transport in suburban areas, two alternative solutions for public transport service in the municipality of Chýně and its nearby surroundings were proposed after the model adjustment. The outcomes of travel behavior were compared between the variants and the overall benefit of the implemented measure was evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [159]