Dráha s lineárními motory pro univerzální mechanické testování
Track with Linear Motors for Universal Mechanical Testing
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lukáš Zeman
Vedoucí práce
Falta Jan
Oponent práce
Svatý Zdeněk
Studijní program
Dopravní systémy a technikaInstituce přidělující hodnost
katedra mechaniky a materiálůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zaměřuje na návrh dráhy s lineárními motory pro testování dynamických dějů a specifické crash testy s bezpilotními prostředky v interakci s člověkem. Motivací pro tento projekt je mimo jiné i zvyšující se počet incidentů kolizí dronů s širou veřejností s vážnými následky. Realizace vlastní univerzální dráhy pro specifické crash testy, které umožní vypouštění dronů za definovaných počátečních podmínek, by mohla poskytnout cenné výsledky, díky nimž lze minimalizovat rizika v praxi. Zároveň je dráha navržena tak, aby bylo možné provádět i pilotní měření v oblasti středních a vysokých rychlostí deformací a demonstračními testy pro studenty. V této práci je dráha nejen navržena, ale je zde i nastíněna cenová náročnost a zároveň představen průběh realizace stavby a prvotních testů k ověření návrhu. Návrh se s realizací protnul a výsledná výkonnost systému návrh mírně převyšuje díky dostatečnému dimenzování systému. The thesis focuses on the design of a linear motor track for testing dynamic processes and specific crash tests with unmanned vehicles in interaction with humans. The motivation for this project is, among other things, the increasing number of drone collision incidents with the public with serious consequences. The implementation of a customized universal track for specific crash tests allowing the launch of drones under defined initial conditions could provide valuable results that can minimize risks in practice. At the same time, the track is also designed to allow pilot measurements in medium and high strain rates and demonstration tests for students. In this thesis the track is not only designed but also the affordability is outlined and the progress of the construction and initial tests to validate the design are presented. The design intersected with the implementation and the resulting system performance slightly exceeds the design due to sufficient sizing of the system.