Únavová životnost svařovaných styčníků metodou konečných prvků s komponentami
Fatigue endurance of welded joints by component based finite element method
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Kirill Golubiatnikov
Vedoucí práce
Wald František
Oponent práce
Papuga Jan
Studijní program
Pozemní stavbyInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce je zaměřena na novou generaci návrhu únavové životnosti svařovaných styčníků ocelových stavebních konstrukcí. Hlavním rozdílem od klasických modelů je využití komplexního řešení skořepinovým modelem Metodou konečných prvků. Metoda zpřesňuje návrh regresní analýzou pomocí výstupů metodami, které jsou v současnosti k dispozici. Zahrnuje se vliv středních napětí, který ovlivňuje přesnost odhadu únavové životnosti. Charakteristické rozkmity napětí lze pro jednotlivé komponenty styčníku stanovit metodami extrapolovaných jmenovitých napětí a jmenovitých napětí. The study is focused on the new generation of design fatigue endurance of welded joints of steel structures. The main difference from the classical models is the complex solution by the shell model using the Finite Element Method. The method refines the design by regression analysis using the outputs of the currently available methods. The mean stress effect is included, which affects the accuracy of fatigue life prediction. Characteristic stress ranges can be determined for individual components using the Hot-Spot stress method and nominal stress method.
Kolekce
- Disertační práce - 11000 [476]