Vývoj lokálně-optimálního řídicího algoritmu hybridního vozidla
Development of a locally optimal powertrain control algorithm
dc.contributor.advisor | Toman Rastislav | |
dc.contributor.author | Ondřej Čmiel | |
dc.date.accessioned | 2024-02-07T23:53:11Z | |
dc.date.available | 2024-02-07T23:53:11Z | |
dc.date.issued | 2024-02-07 | |
dc.identifier | KOS-1246465991105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/113704 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá strategiemi řízení hybridních elektrických vozidel. Na základě rešerše daného tématu je, pomocí programovacího jazyka Python, navržen lokálně – optimální řídící algoritmus, který určuje poměr rozdělení požadovaného točivého momentu mezi spalovací motor a elektromotor. Algoritmus je založen na metodě ECMS, která používá Pontryaginův minimální princip. Efektivita algoritmu je posouzena na několika trasách, včetně tras naměřených v reálném provozu. Výsledná řídící strategie je porovnána se simulací v GT – Suite. | cze |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the control strategy of hybrid electric vehicles. Based on the research of the given topic, a locally - optimal control algorithm is designed, using the Python programming language, which determines the ratio of the required torque distribution between the internal combustion engine and the motor. The algorithm is based on the ECMS method, which uses Pontryagin's minimum principle. The effectiveness of designed algorithm is assessed on several routes, including real traffic cycles. The resulting control strategy is compared with the simulation in GT-Suite. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Hybridní vozidlo | cze |
dc.subject | Pontryaginův minimální princip | cze |
dc.subject | ECMS | cze |
dc.subject | Lokálně – optimální algoritmus | cze |
dc.subject | Strategie řízení | cze |
dc.subject | Hybrid vehicle | eng |
dc.subject | Pontryagin's minimum principle | eng |
dc.subject | Locally optimal algorithm | eng |
dc.subject | Control strategy | eng |
dc.title | Vývoj lokálně-optimálního řídicího algoritmu hybridního vozidla | cze |
dc.title | Development of a locally optimal powertrain control algorithm | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Ušiak Michal | |
theses.degree.discipline | Motorová vozidla | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Dopravní a transportní technika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [430]