Webový systém pro testovaní znalostí studentů
Web system for testing knowledge of students
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
František Komanec
Supervisor
Vomlel Jiří
Opponent
Martinková Patrícia
Study program
Aplikace informatiky v přírodních vědáchInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá tématem adaptivních testů založených na teorii odpovědi na položku a grafických pravděpodobnostních modelech. V rámci teoretického úvodu jsou vysvětleny potřebné základy pro práci s daným tématem, a to včetně matematických podkladů. Dále jsou v práci rozebrány jednotlivé pravděpodobnostní modely, jejich rozdělení, funkčnost a implementace. Implementované modely jsou následně testovány a porovnávány, přičemž je věnována hlubší pozornost převodu spojité úlohy do diskrétní formy. Nakonec je rozebrána implementace internetové aplikace, která umožňuje zkoušku dvou variant adaptivního testu z matematiky. This thesis focuses on the topic of adaptive testing based on item response theory and graphical probabilistic models. The theoretical introduction explains the necessary foundations for working with the given topic, including mathematical foundations. Furthermore, the thesis analyzes various probabilistic models, their classifications, functionality and implementation. The implemented models are then tested and compared, with special attention given to the conversion of continuous tasks into discrete form. Finally, the implementation of an Internet application that allows the user to try two variants of an adaptive mathematics test is discussed.