Cílené slučování názorů zákazníků na základě důvěry
Targeted merging of customers‘ opinions based on trust
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jurij Ružejnikov
Supervisor
Gaj Taťjana
Opponent
Sečkárová Vladimíra
Study program
Aplikované matematicko-stochastické metodyInstitutions assigning rank
katedra matematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V této práci zkoumáme, jak racionální agent formuje svůj názor na základě předchozích znalostí, dostupných informací a názorů jiných agentů. Navrhneme metodu účelného míchání názorů agenta a názorů expertů. Popisujeme agentův názor a názory expertů ve formě distribucí. Formlujeme formování názoru jako rozhodovací problém a řešíme ho s pomocí Plně Pravděpodobnostního Návrhu (PPN). Demonstrujeme řešení na základě simulovaných dat o vlastnostech značek mobilních telefonů. Navrhovaná metodologie je ověřena na příkladu volby mobilní značky na základě názorů expertů zohledňující důvěru v expertův názor. In this thesis, we investigate how a rational agent forms their opinion based on prior knowledge, available information, and the opinions of other agents. We propose methodology of how to purposefully merge agent's opinion and expert opinions. We describe the agent's opinion and the opinions of experts in the form of distributions. Formulating opinion formation as a decision-making task and solve it using Fully Probabilistic Design (FPD). To demonstrate our approach, we apply the solution on simulated data describing features of mobile phone brands. Methodology is verified on a testbed example of choosing a mobile phone brand based on expert opinions while taking into account agent's trust in experts.
Collections
- Diplomové práce - 14101 [153]