Model toků cestujících ve veřejné části Terminálu 2 na LKPR
Passengers’ Flows Model at the Prague Airport Terminal 2 Landside
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Alessandro Sartori
Vedoucí práce
Volt Jiří
Oponent práce
Dvořáková Tereza
Studijní obor
Technologie údržby letadelStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cieľom bakalárskej práce je štúdium toku cestujúcich v rámci verejnej časti Terminálu 2 Letiska Václava Havla v Prahe. Za týmto účelom bol vytvorený počítačový model uvažovaného priestoru Terminálu 2. V práci je využitá metóda multiagentného modelovania, ktorá je vďaka svojej flexibilite a ďalším výhodám pre podobné účely často používaná. Pred tvorbou samotného modelu boli zostrojené vývojové diagramy, jeden príletový a jeden odletový, ktoré boli potrebné pri tvorbe modelu. Vytvorený model slúži k tvorbe simulácií prevádzkových scenárov. Dôležité bolo vykonať validáciu modelu s použitím údajov z prevádzky. Následne boli stanovené jednotlivé miesta, v ktorých po spustení simulácie, dochádzalo k sledovaniu definovanej premennej. Sledovanou premennou boli časy, ktoré cestujúci strávili v odletovej a príletovej hale, v rade na odbavovaciu prepážku a pri preberaní odbavenej batožiny z karuselov. Táto premenná bola sledovaná a porovnávaná v rámci definovaného priestoru. Na validáciu správne nastaveného modelu slúžili tzv. „optimum queing time“ hodnoty vydávané medzinárodnou organizáciou IATA. The bachelor thesis studies the passenger flow at defined areas of the landside at Vaclav Havel Airport's Terminal 2 in Prague. For the study of the selected areas, a computer model has been created using the multiagent modeling method. The method has been selected for its flexibility and other advantages. Before designing the computer model, flow diagrams representing steps and processes of the selected areas have been created. The model then simulates various scenarios at the selected terminal areas. Real operational data has been used for the representation of different events throughout a pre-defined time period. The study monitors variables, including time spent by passengers in the departure and arrival halls, at the check-in counter and during the collection of checked baggage from carousels. The variables have been monitored and compared with the selected terminal areas. In order to validate the correct setup of the model, the optimum queuing time values issued by IATA have been used.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]