Zobrazit minimální záznam

Check the cylinder head stress of the hydrogen test engine



dc.contributor.advisorHořenín Jindřich
dc.contributor.authorMartin Vlček
dc.date.accessioned2023-08-23T22:51:41Z
dc.date.available2023-08-23T22:51:41Z
dc.date.issued2023-08-23
dc.identifierKOS-1194541687205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/111083
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kontroly namáhání hlavy válce vznětového motoru přestaveného na zážehový motor spalující vodík. Cílem práce je analyzovat a posoudit namáhání hlavy válce způsobené tepelným zatížením a tlakovými silami při provozu motoru. Samotný návrh je prováděn v programu PTC Creo 7.0 na 3D modelu vytvořeného na základě modelu motoru dodaného výrobcem. Aby bylo možné uskutečnit simulace, byla provedena nutná úprava geometrie. Na tuto geometrii byly navrženy okrajové podmínky jak pro tepelné, tak i silové účinky, přičemž je vycházeno z dostupných a změřených dat. Výsledky práce budou sloužit posouzeni namáhání hlavy válce zkušebního motoru a zlepšení konstrukce nebo provozních parametrů pro minimalizaci namáhání a potenciálních poruch.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the problem of cylinder head stress control of a diesel engine converted to a hydrogen burning spark ignition engine. The aim of the thesis is to analyze and assess the cylinder head stresses caused by thermal loads and compressive forces during engine operation. The actual design is carried out in PTC Creo 7.0 software on a 3D model created based on the engine model supplied by the manufacturer. In order to carry out the simulations, the necessary geometry modifications were made. Boundary conditions for both thermal and force effects have been proposed on this geometry, based on available and measured data. The results of the work will be used to assess the cylinder head stresses of the test engine and improve the design or operating parameters to minimize stresses and potential failures.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvodíkový motorcze
dc.subjecthlava motorucze
dc.subjectalternativní palivacze
dc.subjecttepelné namáhánícze
dc.subjectsilové namáhánícze
dc.subjecthydrogen engineeng
dc.subjectengine headeng
dc.subjectalternative fuelseng
dc.subjectthermal stresseng
dc.subjectpower stresseng
dc.titleKontrola namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motorucze
dc.titleCheck the cylinder head stress of the hydrogen test engineeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeDoleček Vít
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam