Kontrola namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru
Check the cylinder head stress of the hydrogen test engine
dc.contributor.advisor | Hořenín Jindřich | |
dc.contributor.author | Martin Vlček | |
dc.date.accessioned | 2023-08-23T22:51:41Z | |
dc.date.available | 2023-08-23T22:51:41Z | |
dc.date.issued | 2023-08-23 | |
dc.identifier | KOS-1194541687205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/111083 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kontroly namáhání hlavy válce vznětového motoru přestaveného na zážehový motor spalující vodík. Cílem práce je analyzovat a posoudit namáhání hlavy válce způsobené tepelným zatížením a tlakovými silami při provozu motoru. Samotný návrh je prováděn v programu PTC Creo 7.0 na 3D modelu vytvořeného na základě modelu motoru dodaného výrobcem. Aby bylo možné uskutečnit simulace, byla provedena nutná úprava geometrie. Na tuto geometrii byly navrženy okrajové podmínky jak pro tepelné, tak i silové účinky, přičemž je vycházeno z dostupných a změřených dat. Výsledky práce budou sloužit posouzeni namáhání hlavy válce zkušebního motoru a zlepšení konstrukce nebo provozních parametrů pro minimalizaci namáhání a potenciálních poruch. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the problem of cylinder head stress control of a diesel engine converted to a hydrogen burning spark ignition engine. The aim of the thesis is to analyze and assess the cylinder head stresses caused by thermal loads and compressive forces during engine operation. The actual design is carried out in PTC Creo 7.0 software on a 3D model created based on the engine model supplied by the manufacturer. In order to carry out the simulations, the necessary geometry modifications were made. Boundary conditions for both thermal and force effects have been proposed on this geometry, based on available and measured data. The results of the work will be used to assess the cylinder head stresses of the test engine and improve the design or operating parameters to minimize stresses and potential failures. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | vodíkový motor | cze |
dc.subject | hlava motoru | cze |
dc.subject | alternativní paliva | cze |
dc.subject | tepelné namáhání | cze |
dc.subject | silové namáhání | cze |
dc.subject | hydrogen engine | eng |
dc.subject | engine head | eng |
dc.subject | alternative fuels | eng |
dc.subject | thermal stress | eng |
dc.subject | power stress | eng |
dc.title | Kontrola namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru | cze |
dc.title | Check the cylinder head stress of the hydrogen test engine | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Doleček Vít | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [293]