Mateřská škola Braník
Kindergarten Braník
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Anna Dynybylová
Vedoucí práce
Daďa Jaroslav
Oponent práce
Oppelt Jan
Studijní program
Architektura a stavitelstvíInstituce přidělující hodnost
katedra architekturyObhájeno
2023-06-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem návrhu diplomové práce je novostavba mateřské školy na Praze 4 – Braník. Hlavním motivem konceptu je umístění čtyř téměř totožných objemů jednotlivých tříd na pozemek v pravoúhlé kompozici, doplněných o pátý objem víceúčelového sálu. Jednotlivé pavilony jsou napojeny na hlavní komunikační prostor. Objekt je převážně jednopodlažní, výjimkou jsou zvýšené části pavilonů, které v interiéru tříd vytvářejí galerie a také administrativní zázemí školy. Tento objem je vykonzolován nad hlavním vstupem do objektu a vytváří tak jeho krytí. Návrh exteriéru i interiéru odpovídá konstrukčnímu řešení stavby. Mateřská škola je navržena jako sloupková dřevostavba. Koncepční návrh pracuje s alternativní formou vzdělávání, Montessori metodou a jejími principy v architektonickém navrhování. Tyto motivy se propisují jak do objemového řešení, tak do návrhu interiérů. Důležitou součástí je i koncepce řešení parteru mateřské školy, který má sloužit jako její bezprostřední součást. The subject of the thesis is a new kindergarten in Prague 4 - Braník. The main motif of the concept is the placement of four almost identical volumes of individual classrooms on the plot in a rectangular composition, supplemented by a fifth volume of a multipurpose hall. The individual pavilions are connected to the main circulation area. The building is predominantly single-storey, with the exception of the elevated parts of the pavilions, which create galleries within the classrooms as well as administrative facilities for the school. This volume is elevated above the main entrance to the building, creating a shelter for the building. The design of the exterior and interior corresponds to the structural design of the building. The kindergarten is designed as a post and beam timber building. The conceptual design works with an alternative form of education, the Montessori method and its principles in architectural design. These themes are written into both the volumetric design and the interior design. An important part of this is the concept of the design of the kindergarten's parterre, which is to serve as an immediate part of the school.
Kolekce
- Diplomové práce - 11129 [1264]